۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

خبرنامه سایت خبری تحلیلی رویداد

خبرنامه سایت خبری تحلیلی رویداد

Link to سایت خبری تحلیلی رویداد

بازداشت اعضای خانواده های جان باختگان

Posted: 28 Dec 2009 05:37 AM PST

بنابر گزارش ها، خانم مهین فهیمی از مادران صلح، امید متنظری و اردوان تراکمه از فعالین چپ گرا صبح امروز در منزل خانم فهیمی دستگیر شده اند. بنا به گزارش های دریافتی صبح امروز ماموران حکومت در یورش به خانه ی خانم مهین فهمیی از مادران صلح، وی، فرزند او و عده ی دیگری را دستگیر کرده اند.

خانم مهین فهیمی و فرزندش امید منتظری که در جریان بازداشت اخیر دستگیر شده اند، همسر و فرزند زنده یاد حمید منتظری هستند. حمید منتظری در جریان قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 به دست حکومت جمهوری اسلامی اعدام شد.

برپایه این گزارش اردوان تراکمه از جوانان چپ گرا، از جمله دیگر کسانی است که در جریان این تهاجم، بازداشت شده است. 

دروغ پراکنی رسانه های حامی رهبر ایران

Posted: 27 Dec 2009 08:21 PM PST

در پی حضور گسترده طرفداران جنبش سبز در مراسم روز عاشورا و برجای ماندن ننگ رسوایی ضرب و شتم و کشتار جمعی از مردم در این روز برای عاملان آن، سیمای ضرغامی و خبرگزاری فارس، پروژه کارناوال عاشورا را کلید زدند.
این دو رسانه، در اقدامی هماهنگ، از عصر روز عاشورا، بدون هیچگونه اشاره به تهاجم بی سابقه به شرکت کنندگان در مراسم عاشورا که در کشورمان بی سابقه بوده است، با خبرسازی های دروغ و بی شرمانه ای همچون، اهانت به قرآن، سوت و کف زدن، حمله به عزاداران و ...، تلاش کردند ضمن فرار به جلویی مضحک، ضمن چشم پوشی از حضور پرشکوه جنبش سبز و سرپوش گذاردن به اقدامات بی شرمانه انجام شده علیه ملت در روز عاشورا، از موضعی طلبکارانه، با تحریک عواطف مذهبی مردم، پروژه برخورد بی ثمر با جنبش ملت را پی بگیرند.

براساس گزارش سایت امروز، نکته قابل توجه در گزارش سیما در برنامه اخبار ساعت 21 ، اشاره به مشکوک بودن کشته شدن یکی از 4 کشته روز عاشورای تهران است. در این برنامه خبری، رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با اعلام اینکه 2 نفر از کشته شدگان در اثر تصادف و یک نفر دیگر به دلیل سقوط از پل درگذشته اند، بدون اشاره به مشخصات چهارمین کشته (خواهرزاده مهندس موسوی) ، مرگ وی را که لابد به دلیل معروف بودن، نمی شد به عوامل دیگر نسبت داد، بر اثر اصابت گلوله و کاملاً مشکوک قلمداد کرد. بدین ترتیب باید منتظر بود تا در مراحل بعدی پروژه مذکور، برنامه ای را همچون سناریوی ترتیب داده شده برای مرحوم ندا آقاسلطان، نظاره کرد.

لازم به ذکر است سایت کلمه پیش تر نسبت به برنامه ریزی عده ای برای به راه انداختن برنامه ای همچون کارناوال عاشورا در سال 76، هشدار داده بود.

دسترسی به اینترنت به شدت محدود شد

Posted: 27 Dec 2009 08:23 PM PST

 از عصر روز عاشورا دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف كشورمان به شدت محدود شد و دسترسی به سرویس های ایمیل و مسنجر قطع شده است.
همزمان با حوادث روز عاشورا در تهران از ساعت 19 عصر یكشنبه دسترسی به اینترنت به شدت محدود و حتی شبكه اینترنت موبایل نیز مختل شده است.

سرعت اینترنت در شبكه "ای دی اس ال" وایرلس به پایین ترین حد ممكن رسیده و دسترسی به سرویس ایمیل یاهو و جیمیل كاملا قطع شده و امكان برقراری ارتباط با یاهو مسنجر و گوگل تاك فراهم نیست.
سایت آینده گزارش داده است که برخی سایت های اینترنتی نیز از صبح امروز قابل مشاهده نبوده و گفته می شود مسیر DNS اینترنتی آنها تغییر داده شده است.

محدود كردن دسترسی به اینترنت در حوادث پس از انتخابات متداول شد كه این اقدام موجب تحریك كاربران اینترنتی برای دست یافتن به منابع خبری خارجی و ماهواره ای می شود.

ندای الله و اکبر سبزها تهران را لرزاند

Posted: 27 Dec 2009 08:15 PM PST

شامگاه دیشب، مردم تهران در حرکتی خود جوش با ندای الله و اکبر از بامهای خانه ها بار دیگر بر ادامه روند اعتراضات مردمی تاکید کردند.
به گفته شاهدان عینی هم صدایی مردم در سر دادن شعار "الله اکبر" وسیع و کم نظیر بوده به طوری که برخی از کاربران شبکه های اجتماعی در اینترنت از عنوان "ندای الله و اکبر سبزها تهران را لرزاند" استفاده کرده اند.

فریاد های الله اکبر دیشب پس از سرکوب خونباز عزاداران عاشورای حسینی در تهران و بسیاری از شهر های ایران بسیار با اهمیت بود.

مراسم هفتم شهدای عاشورای حسینی برگزار خواهد شد

Posted: 27 Dec 2009 08:30 PM PST

مردم و دانشجویان حامی جنبش سبز هفتم و چهلم شهدای عاشورای حسینی را در سراسر کشور و دانشگاه های مختلف برگزار خواهند نمود. دیروز ششم دی ماه یزیدیان زمان ایران را به کربلایی دیگر تبدیل کردند. یک منبع آگاه به خبرنگار رویداد گفت گروه های سبز هوادار جنبش آزادی خواهی ایران با محکوم نمودن خشونت حکومت جمهوری اسلامی در به شهادت رساندن هموطنانمان در روز عاشورای حسینی ، آماده برگزاری مراسم هفتم این شهدا در سراسر کشور و خصوصا دانشگاه های ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رویداد بزودی در مورد مراسم هفتم و چهلم این شهدا اطلاع رسانی دقیق تری صورت خواهد گرفت.

بازداشت فرزند مصطفی معین در اعتراضات روز عاشورا

Posted: 27 Dec 2009 07:30 PM PST

به گزارش خبرنگار رویداد محمد معین فرزند مصطفی معین  کاندایدای دوره ی پیش ریاست جمهوری و  وزیر علوم دولت سید محمد خاتمی در تظاهرات دیروز یکشنبه در شهر تهران پس از ضرب و شتم شدید بازداشت و به محل نا معلومی منتقل شد.
هنوز در مورد محل نگهداری وی خبری منتشر نشده است. در تهظاهرات اعتراض آمیز دیروز تهران پلیس به دستگیری 300 نفر و به شهادت رساندن حداقل 5 نفر اقرار کرده است.

تظاهرات دیروز تهران یکی از خشونتبار ترین و خونین ترین تظاهرات چند ماه اخیر گزارش شده که در روز عاشورای حسینی عزاداران معترض به خاک و خون کشیده شدند و برای اولین بار مردم به مقابله با نیروهای گارد ویژه و شبه نظامیان بسیج پرداختند.

مهدی کروبی : انا لله و انا الیه الراجعون

Posted: 27 Dec 2009 08:19 PM PST

مهدی کروبی رئیس مجلس اصلاحات و از رهبران جنبش سبز، به مناسبت حوادث ناگوار و خونین روز یکشنبه ششم دی ماه مصادف با عاشورای حسینی ، پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از پیام شیخ اصلاحات آمده است:"امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابرگزارش های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند . آنان که هویت و شناسنامه این انقلابند و در روزگار مبارزه در صف اول مبارزان بودند، بیاد دارند که در عاشورای ۱۳۴۲ تظاهراتی عظیم با شعارهایی تند علیه شاه صورت گرفت اما رژیم ستم شاهی حرمت عاشورا نگاه داشت و کشتار، سرکوب و دستگیری رهبران مبارزه و در راس آن امام را به روزهای بعد موکول کرد. براستی چه شده است که حکومت برخاسته از قیام عاشورا، در روز عاشورا دست بر خون مردم برده و جماعتی وحشی را به جان مردم انداخته است."
متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم اله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه الراجعون
ملت بزرگ و شریف ایران

بدنبال انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ که اوج عدم تمکین و تبعیت جریانی از اصول قانون اساسی، جمهوریت نظام، و آموزه امام خمینی (ره) که همواره می فرمودند "میزان رای ملت است"، شاهد حوادث بسیار تلخ و فراموش نشدنی نظیر به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان در راهپیمایی های مسالمت آمیز، بازداشت های غیر قانونی فعالان سیاسی، برگزاری دادگاه های نمایشی، خشونت بی حد وحصر در قبال بازداشت شدگان در کهریزک و امثالهم و ... بودیم .

لجاجت، خیره سری و عدم تمکین به قانون و حقوق مردم هفت ماه است که کشور و مردم را به پرداخت هزینه ای جبران ناپذیر دچار کرده است . متاسفانه ابعاد جدید تری از برخوردهای غیرقانونی در دهه اول محرم الحرام اتفاق افتاد که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

در شب عاشورا عده ای از اوباش اجیر شده به حسینه جماران که کانون مواضع بی نظیر و روشنگرانه امام خمینی (ره) بود به بهانه سخنرانی شخصیتی که مواضع اش همواره در چارچوب نظام بوده و از خطوط قرمز عبور نمی کرده، با هماهنگی مراکزی خاص، بطور وحشیانه ای حمله کردند و به تخریب این حسینه پرداختند.

در این یورش، مردم اعم از زن و مرد را با هتاکی و فحاشی کتک زدند و اموال آنان را از بین بردند و در کنار منزل امام با شکستن درب و پنجره ها به ایجاد رعب و وحشت پرداختند. در شب عاشورای حسینی، شیعه حسین (ع) را در ماتم حسین (ع) می زنند و هر آنچه که می خواهند در امنیت کامل انجام می دهند.

امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابرگزارش های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند . آنان که هویت و شناسنامه این انقلابند و در روزگار مبارزه در صف اول مبارزان بودند، بیاد دارند که در عاشورای ۱۳۴۲ تظاهراتی عظیم با شعارهایی تند علیه شاه صورت گرفت اما رژیم ستم شاهی حرمت عاشورا نگاه داشت و کشتار، سرکوب و دستگیری رهبران مبارزه و در راس آن امام را به روزهای بعد موکول کرد. براستی چه شده است که حکومت برخاسته از قیام عاشورا، در روز عاشورا دست بر خون مردم برده و جماعتی وحشی را به جان مردم انداخته است.

یا رب چه شده است که حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمی شود و آنان را به خاک و خون می کشند. یا رب چه شده است که حرمت خون مردم در این ماه عزیز هم رعایت نمی گردد. یا رب چه شده است که برگزاری مراسمِ ختم مرجع تقلیدی مجاهد و مبارز تحمل نمی گردد و مراکز مقدس، بیت و حسینه بنیانگذار این نظام در شب عاشورا مورد تهاجم و تخریب قرار می گیرد.

اینجانب این مصیبت بزرگ و گناه نابخشودنی را به محضر حضرت صاحب الزمان (عج)، ملت بزرگ ایران و خانواده های آسیب دیده تسلیت عرض می کنم و در پرتو آموزه جاودانه اباعبداله در ظهر عاشورا فریاد می زنم که اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید.

مهدی کروبی
۶ دی ۱۳۸۸ برابر با ۱۰ محرم الحرام ۱۴۳۲

اعلام حکومت نظامی در نجف آباد

Posted: 27 Dec 2009 08:26 PM PST

در پی شدت گرفتن درگیری ها در شهر نجف آباد زادگاه آیت الله العظمی منتظری پلیس اعلام حکومت نظامی کرد.
به گزارش تارنمای جرس، در نجف آباد در ساعت 21 دیشب یکشنبه ششم دی ماه پلیس با بلندگو در سطح شهر اعلام حکومت نظامی کرد و از مردم خواست تا از خانه های خود خارج نشوند.
گفتنی است در 6 ماه گذشته و در جریان اعتراضات پس از انتخابات این برای اولین بار است که پلیس به صورت رسمی اعلام حکومت نظامی کرده است.

اطلاعیه فرماندهی انتظامی: 5 نفر در تهران کشته شدند

Posted: 27 Dec 2009 08:37 PM PST

فرماندهی نیروی انتظامی تهران، با انتشار اطلاعیه ای، شهادت 5 نفر را در درگیریهای امروز تایید کرد. این اطلاعیه به مجروح شدن تعدادی از مردم نیز اعتراف کرده است.
متن اطلاعیه نیروی انتظامی به شرح ذیل است:
 
"بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا اعبدالله الحسین علیه السلام
حماسه عاشورای حسینی امسال با شکوهتر از سال گذشته در سراسر میهن اسلامی مان برگزار شد و فرزندان ملت بزرگوار ایران در نیروی انتظامی نیز به همراه عزاداران حسینی در برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم نهایت تلاش خود را نمودند.

متاسفانه معدودی از فتنه گران با برنامه ریزی قبلی و بر اساس هدایت و فرخوان رسانه های بیگانه و با حضور در برخی خیابانها و مسیر های عزاداران حسینی با طرح شعار های انحرافی اقدام به اخلال در نظم عمومی نموده که بلافاصله فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ با حضور در صحنه واز طریق گفتگو، تلاش به برقراری نظم و آرامش و حفظ حرمت این روز عزیز و تسهیل عزاداری مردم نمود که با هجوم و پرتاب اشیاء از سوی فتنه گران وی و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی مجروح ومصدوم گردیدند .

در تداوم فتنه گری فتنه گران و تخریب اموال عمومی و شخصی مردم ، نیروی انتظامی با قاطعیت و بهره گیری از ابزار و تجهیزات ضد اغتشاش و با تاکید بر عدم حمل و به کارگیری سلاح گرم به متفرق نمودن اغتشاشگران اقدام کرد.

با کمال تاسف، در این اغتشاشات 5 نفر به طرز مشکوکی جان باختند و تعدادی نیز مجروح شدند که کارشناسان در صدد شناسایی عوامل مشکوک در این حادثه می باشند.

در پایان از حمایت و پشتیبانی عزاداران حسینی از فرزندانشان در نیروی انتظامی که با حضور خود باعث خنثی نمودن این فتنه گردیدند، کمال سپاسگزاری را داشته و از خداوند متعال برای آنان اجر و پاداش اخروی خواستاریم.

اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر