۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

خبرنامه سایت خبری تحلیلی رویداد

خبرنامه سایت خبری تحلیلی رویداد

Link to سایت خبری تحلیلی رویداد

مسیرهای عزاداران در تاسوعا و عاشورا

Posted: 24 Dec 2009 09:45 AM PST

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور با حضور حامیان جنبش سبز برگزار خواهد شد . این مراسم در تهران با حضور رهبران جنبش همراه خواهد بود. شروع مراسم ساعت 10 صبح می باشد. 
طبق اطلاعات رسیده به سایت رویداد مسیرهای گروه های و دسته های عزاداری در 22 شهر به شرح زیر است:

1-تهران : میدان امام حسین - میدان آزادی
2-یزد  : چهارراه شهدا  خ قیام تا میدان فاطمی
3-همدان : میدان امام خمینی - میدان بوعلی - میدان آزادی
4-ساری : خ جمهوری اسلامی- میدان ساعت تا میدان شهدا
5-رشت :  میدان انقلاب - میدان شهدا
6-تبریز : خ جمهوری اسلامی - میدان شهدا - میدان توحید
7-ایلام : میدان امام خمینی- خ فردوسی - میدان 22 بهمن
8-اصفهان :  خ چهارباغ پایین - میدان انقلاب ( سی وسه پل) تا میدان تختی
9-اهواز : خ طالقانی- میدان شهدا تا خ دکترشریعتی
10-اردبیل : میدان امام حسین- خ امام خمینی- میدان امام خمینی- میدان عالی قاپو- خ شیخ صفی تا میدان امام خمینی
11-اراک : خ امام خمینی- میدان ولی عصر تامیدان شهدا
12-اورمیه : خ امام- میدان انقلاب تا بازار
13-شیراز : خ کریم خان زند- فلکه ستاد تا فلکه شهدا
14-قزوین  : خ امام خمینی وآیت الله طالقانی ازمیدان ولی عصرتامیدان جهاد
15-قم  : خ آستانه میدان آستانه- بلوارشهید منتظری- خ مرعشی نجفی - میدان شهدا
16-کرج : خ طالقانی برج ساعت تا میدان هفت تیر
17-کرمان : خ میرزا رضا کرمانی میدان فابریک تا میدان مشتاقیه
18-کرمانشاه : بلوارشهید مطهری ازمیدان غدیر تا میدان شهید رجایی
19-یاسوج : خ جمهوری اسلامی  میدان آزادی تا میدان بسیج
20-مشهد  : بلوار امام رضا(ع) فلکه برق تا حرم و بلوارطبرسی ازمیدان راه آهن تا حرم
21-بندرعباس : خ امام خمینی ازمیدان انقلاب تا میدان شهدا
22- زنجان : خیابان های منتهی به حسینیه اعظم زنجان

پروژه "کارناوال عصرعاشورای دو" کلید خورد

Posted: 24 Dec 2009 09:29 AM PST

یک منبع اگاه به خبرنگار رویداد گفت "سناریوی کاناوال عاشورای دو" توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و برخی جریانات شبه نظامی وابسته به سپاه تهیه شده و قرار است در روزهای عاشورا و تاسوعا برای هجمه به جنبش سبز اجرا گردد.
پس از شکست  سناریوی پاره نمودن عکس امام خمینی ، افتضاح تجمع چند هزار نفر در برابر دانشگاه تهران در دفاع از ولایت و در پی حضور صدها هزار عزادار در مراسم آیت الله منتظری و فریاد "مرگ بر دیکتاتور" و دیگر شعارهای علیه رهبری آیت الله خامنه ای در شهرهای قم ، اصفهان، نجف آباد ، کاشان ، تهران ، مشهد ، تبریز  و ... پروژه جدید در دست تهیه است تا شکست های اخیر اقدارگرایان را جبران نماید.

بر اساس این سناریو قرار است عده ای ظاهرا به حمایت از جنبش سبز ایران به شادی و پایکوبی و حمله به دسته هی عزاداری  بپردازند. این احتمال وجود دارد این سناریو حتی پیش از روزهای عاشورا و تاسوعا نیز اجرا گردد.

این منبع آگاه به خبرنگار رویداد گفت :"در همین حال اطلاع رسانی در این باره بسیار اهمیت دارد تا نقشه جریانات وابسته به رهبری برای بی حرمتی به مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی و به انحراف افکار عمومی از اعتراضات میلیونی به یزید و یزیدیان زمان برملا گردد."

بازخوانی سناریوی "کارنوال عصر عاشورا "
در 26 اردیبهشت سال 1376 و در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هفت که با ایام ماه محرم مقارن بود، در عصر روز عاشورا، کارناوالی از جوانان با ظاهر غیر متعارف با رقص و دست افشانی برای خاتمی و شعار "فقط خاتمی" سر می دادند. 

نطفه این کاروان که به "کارناوال عصر عاشورا" مشهور است، در شهرک غرب (قدس) تهران بسته شد و تعدادی از دختران و پسران با ظاهری نامناسب و به دور از سنت عزاداری ایرانی در ایام شهادت امام حسین(ع) ، با الصاق عکس محمد خاتمی به روی خودروهای خود ، به خیابان های پایتخت سرازیر شدند.

از این اتفاق فیلمی 20 دقیقه ای حاوی تصاویر دختران بی حجاب در محافل مذهبی و سیاسی توزیع شد که با تعداد زیادی اتومبیلهای گران قیمت به تبلیغ غیر متعارف برای خاتمی دست زده اند. این فیلم که بعدها به فیلم "کارناوال عصرعاشورا" معروف شد، در مقیاسی عظیم در کلیه مساجد و حوزه های مذهبی کشور توزیع شد. 
به هر حال در آن زمان راه انداختن این کاروان، دست مایه ای جدیدی را در اختیار جریانات تمامیت خواه قرار داد تا در هجمه رسانه ای و بهره برداری تبلیغاتی، سنگین ترین اتهامات را به سید محمد خاتمی نسبت دهند. 

در این شرایط روزنامه سلام در تاریخ 27 اردیبشهت 76 در تشریح این ماجرا، نوشت: " تعدادی اتوموبیل های "آنچنانی" با سرنشین هایی معلوم الحال، در حالی که چراغ های خود را روشن کرده بودند، عکس خاتمی را نیز حمل می کردند و به صورت کاروانی در بعضی از خیابان های تهران در حال حرکت بودند و برای مردم ایجاد مشکل و زحمت می کردند." 

بعدها روایت های متفاوتی از سازندگان فیلم بیان شد اما آنچه مشترک بود اینکه این یک پروژه مشترک صدا و سیما و وزرات اطلاعات برای بدنام کردن سید محمد خاتمی در میان اقشار مذهبی بود. نام سعید امامی ، حسین شریعتمداری ، علی کردان و برخی اعضای انصار حزب الله به سرکردگی حسین الله کرم و مسعود ده نمکی در ارتباط با ساختن شدن این فیلم برده شده است.

محمد کیانوش راد: زنده باد اصلاحات

Posted: 24 Dec 2009 07:53 AM PST

محمد کیانوش راد، روز گذشته پس از خروج از زندان اوین در حالیکه جمع زیادی از دوستدارانش برای استقبال از آزادی این اسیر کمیل سبز مقابل اوین جمع شده بودند، با صدای رسا و با گفتن "زنده باد اصلاحات" بر مواضع خویش و تداوم راه اصلاح طلبی تاکید کرد.
به گزارش نوروز، کیانوش راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، سی مهر ماه در مراسم دعای کمیل بازداشت و به همراه 70 نفر دیگر از جمله همسر و دخترش بازداشت شد.

وی ساعت 3 نیمه شب به همراه حدود 20 نفر دیگر از بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شد و به مدت 62 روز در سلول انفرادی، بند 209 اسیر بود.

با آزادی کیانوش راد، از میان اسرای کمیل سبز تنها سعید نورمحمدی، عضو جوان جبهه مشارکت هنوز در بند کودتاگران اسیر است.

شش سال حبس برای عبدالله رمضان‌ زاده

Posted: 24 Dec 2009 07:53 AM PST

شعبه 15 دادگاه انقلاب اعلام كرد كه حكم دادگاه بدوی عبدالله رمضان زاده یكی از متهمین حوادث اخیر صادر شده و براین اساس وی به 6 سال حبس تعزیری محكوم شده است.
به گزارش خبرگزاری دولتی فارس به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس از برگزاری دادگاه عبدالله رمضان‌زاده و شنیدن دفاعیات وی و وكیلش، حكم او را صادر كرد.
براساس رای دادگاه ، رمضان زاده به 6 سال حبس تعزیری محكوم شده است.

اقدام علیه امنیت ملی كشور، تبلیغ علیه نظام و نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده از جمله اتهامات عبدالله رمضان زاده، قائم مقام جبهه مشاركت اعلام شده است.
این در حالی است كه رمضان زاده 2 روز بعد از انتخابات و پیش از برگزاری راهپیمایی های اعتراضی دستگیر شده بود.

در تاسوعا و عاشورا به نبرد با یزید زمانه خواهیم رفت

Posted: 24 Dec 2009 07:53 AM PST

در پی ممانعت نهادها و ماموران حکومتی از برگزاری مراسم یادبود آیت الله العظمی منتظری " ستاد برگزاری مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری" با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است:"مراسم هفتم آنکه حسین علی بود و عمری را به روش علوی زیست و با مبنای حسینی مبارزه کرد در روز عاشورای حسینی در سراسر کشور در ضمن مراسم سنتی عزاداری برگزار می کنیم
 
راهپیمائی های تاسوعا و عاشورا را علاوه بر زنده داشتن مرام حسینی به احترام به پیرو صادق امام حسین (ع) در زمانه ما آیت الله العظمی منتظری اختصاص خواهیم داد و با شعارهای دینی ضد استبدادی همانند تاسوعا و عاشورای سال 1357 به نبرد مسالمت آمیز با یزید زمانه خواهیم رفت."

متن کامل این بیانیه که توسط تارنمای جنبش راه سبز "جرس" منتشر شده ، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بدنبال اقدامات شرم آور نظام  جمهوری اسلامی در ممانعت رسمی از برگزاری مراسم ترحیم سمبل اسلام رحمت و حریت حضرت آیت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی علیه) و صدور اعلامیه وزارت اطلاعات و ابلاغ امریه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر ممنوعیت هر گونه مراسم برای بزرگداشت معظم له و حمله سازمان یافته حقوق بگیران بسیج و مأموران بدنام لباس شخصی به مردم عزادار در شهرهای مختلف از جمله قم، نجف آباد و اصفهان و کارشکنی های ماموران غیرمعذور حراست دانشگاهها در برابر احساسات خودجوش دانشجویان از یک سو، و مراجعات اقشار مختلف هموطنان اعم از مقلدان آن مرجع تقلید و پیروان آن فقیه نزیه و علاقه مندان آن اسوه فضیلت و حریت و انصاف و اخلاق با گرایشهای مختلف دینی و سیاسی و اجتماعی از سوی دیگر، جمعی از شاگردان و علاقه مندان و پیروان آیت الله العظمی منتظری (رحمة الله علیه) جهت هماهنگی و اطلاع رسانی و یاری به هموطنان برای برگزاری مراسم ترحیم و جلسات بزرگداشت و قدردانی از خدمات بشردوستانه و خداپسندانه آن انسان وارسته بویژه دفاع از حقوق مخالف، تقدم اخلاق بر قدرت، قرائت رحمانی، حقوق بشری و دموکراتیک از اسلام، نقد استبداد دینی و رهبری مشفقانه معنوی جنبش سبز ملت ایران گرد هم آمده و ستاد برگزاری مراسم ترحیم و بزرگداشت پدر سبز ملت ایران را تاسیس کرده اند

از همه علاقه مندان آن فقید سعید متمنی است با تقویت شبکه های اجتماعی به هر شکل و در هر مکان و زمانی که مناسب می دانند از 29 آذر ماه (سوم محرم، 20 دسامبر) به مدت چهل روز مراسم ترحیم، سوم، هفتم، چهلم و بزرگداشت سامان دهند و توسط ایمیل این ستاد ما را از برنامه خود مطلع سازند تا به اطلاع همگان رسانده شود

ستاد در نخستین بیانیه خود به همه هموطنان توصیه می کند که از هر طریق ممکن به برگزاری مراسم ترحیم در منطقه، مجتمع مسکونی، محله، خیابان، بازار، مدرسه، دانشگاه، اداره و محل کار خود اقدام کنند و ممانعت کودتاچیان را به این ستاد اطلاع دهند

مراسم هفتم آنکه حسین علی بود و عمری را به روش علوی زیست و با مبنای حسینی مبارزه کرد در روز عاشورای حسینی در سراسر کشور در ضمن مراسم سنتی عزاداری برگزار می کنیم
راهپیمائی های تاسوعا و عاشورا را علاوه بر زنده داشتن مرام حسینی به احترام به پیرو صادق امام حسین (ع) در زمانه ما آیت الله العظمی منتظری اختصاص خواهیم داد و با شعارهای دینی ضد استبدادی همانند تاسوعا و عاشورای سال 1357 به نبرد مسالمت آمیز با یزید زمانه خواهیم رفت

ستاد کلیه مراسم ترحیم و بزرگداشت آن فقیه آزاده در خارج از کشور را به اطلاع هموطنان خواهد رسانید و متن صوتی تصویری و کتبی سخنرانی های این مراسم را منتشر خواهد کرد
ستاد یادنامه اسوه آزادگی ایرانی را در چند مجلد بتدریج منتشر خواهد کرد
لطفا آثار خود را به آدرس ایمیل ستاد ارسال فرمائید

ستاد در دومین بیانیه خود زمان و نشانی مراسم شب هفت را به اطلاع شما خواهد رسانید
ستاد برگزاری مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری
دوم دی، ششم محرم، 23 دسامبر

رمضان زاده: برخی بازجویان به کار خود اعتقادی نداشتند

Posted: 24 Dec 2009 07:36 AM PST

دكتر عبدالله رمضان ‌زاده ،سخنگوی دولت اصلاحات كه بعد از انتخابات بازداشت شده بود عصر روز گذشته با تودیع قرار 8 میلیارد ریالی برای مدت 4 روز به مرخصی آمد.
به گزارش وبسایت سلام، با خروج دكتر رمضان زاده از زندان، بسیاری از شخصیتهای دینی، مذهبی، اصحاب رسانه و فعالان دانشجویی، تلفنی و یا با حضور در منزل وی با سخنگوی دولت اصلاحات گفت وگو كردند.
 
 آیت الله بیات زنجانی از مراجع تقلید جز اولین افرادی بود كه در تماس تلفنی با دكتر رمضان زاده با او گفتگو كرد.پس از آن نیز حجت الاسلام مهدی كروبی با حضور در منزل رمضان زاده با او دیدار كرد.

همچنین در اولین ساعات صبح روز پنجشنبه عبدالله نوری و جمعی از فعالان دانشجویی به همراه اعضای شورای سیاستگذاری سایت سلام نیوز  به منزل رمضان زاده رفتند و شرح 116 روز زندان انفرادی را از وی جویا شدند.

عبدالله رمضان زاده كه به شدت از ارتحال آیت الله منتظری متاثر بود گفت: در اولین روزهای بازداشت، سعید مرتضوی برای تفهیم اتهام آمده بود؛ من درحالی كه از سرم به شدت خون جاری می شد به او گفتم: شرایط جسمانی خوبی برای پاسخگویی به سوالات ندارم. اما مرتضوی با حالت تمسخر گفت این خونها كه متعلق به الان نیست مربوط به گذشته است!
 
رمضان زاده همچنین گفت: 4 دوره بازجوها تغییر كردند؛ آنها ابتدا به شدت از احمدی نژاد حمایت می كردند و می گفتند: این دولتی كه روی كار آمده است دولت پابرهنه‌ها است. ولی در اواخر اصلا بحث احمدی‌نژاد مطرح نبود و می گفتند با احمدی نژاد كاری نداریم.
وی با بیان اینكه برخی بازجوها اعتقادی به كار خود و این نحوه برخورد نداشتند گفت:در روزهای اول، آنقدر وضعیت آشفته بود كه باید در صف بازجویی می ایستادیم تا نوبتمان شود.
سخنگوی دولت اصلاحات با تاكید بر اینكه در تمام این مدت ،آقایان نتوانستند حتی یك مورد از من در خصوص اهانت به ساختار نظام و رهبری پیدا كنند گفت: آنها فقط یك سخنرانی من  كه در مجمع محققین و مدرسین در ارتباط با كاندیداتوری آقای خاتمی ایراد كردم را بهانه اتهام افكنی علیه من قرار دادند.
 
 
وی در تشریح سخنرانی خود در مجمع محققین و مدرسین افزود: در آن سخنرانی وقتی از من درخصوص كاندیداتوری آقای خاتمی پرسیده شد، خطبه شقشقیه حضرت علی را خواندم و گفتم در آن زمان هم مردم مكررا به منزل حضرت علی می رفتند و از ایشان می خواستند كه زمام امور را بر عهده بگیرند، آقایان این سخن من را مصداق شبیه سازی حكومت ایران با حكومت عثمانی قلمداد كردند.

دكتر رمضان زاده با بیان اینكه  اوایل، وضعیت غذا به شدت بد بود گفت: بدترین دوران، زمانی بود كه دو نوبت ما را به دادگاه بردند. در این دیدار همچنین مرتضی مبلغ، محمد عطریانفر،علی حكمت، زهدی و حجت الاسلام شریعتی نیز حضور داشتند.

مصطفی رحماندوست: عضو فرهنگستان هنر نیستم

Posted: 24 Dec 2009 09:15 AM PST

مصطفی رحماندوست شاعر برجسته ایران در توضیحی که برای سایت رویداد ارسال داشته اند از عضویت خود در فرهنگستان هنر اظهار بی اطلاعی کرده اند. در یادداشت کوتاه ایشان آمده است : "خبر انتصاب من به عضویت فرهنگستان هنر نادرست است. لطفا تصحیح فرمایید. مصطفی رحماندوست".

چندی پیش  خبرگزاری دولتی فارس، به نقل از محمد محمدیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: " اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امشب (سه شنبه، اول دی) خود، میرحسین موسوی را از ریاست فرهنگستان هنر بركنار و علی معلم دامغانی (شاعر) را جایگزین وی كردند."
همچنین در این جلسه جهانگیر الماسی (بازیگر)، مصطفی رحماندوست (شاعر) و مهدی کلهر (مشاور احمدس نژاد) به عنوان اعضای جدید فرهنگستان انتخاب شدند.

همچنین علی معلم دامغانی که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رییس فرهنگستان هنر انتخاب شده است، از انتخاب خود بی اطلاع بوده است. سایت خبر آنلاین که نزدیک به علی لاریجانی است ، به نقل از شبستان نوشته است: "معلم دامغانی" پس از شنیدن این خبر گفته است: "احتمالا منظور از معلم، علی معلم فیلمساز بوده است، نه من!"

براساس این خبر، معلم دلیل این ناباوری را این می داند که او شاعر و محقق ادبی است، و اگر قرار باشد در فرهنگستانی حضور یابد، آن فرهنگستان زبان و ادب (به ریاست غلامعلی حداد عادل) است، نه فرهنگستان هنر. 
گفتنی است تاکنون خبری مبنی بر صدور حکم برای "محمد علی معلم دامغانی" به عنوان رییس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران منتشر نشده است.

جهانگیر الماسی نیز که در جلسه سه شنبه شب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان هنر انتخاب شده است، پیش از این، در گفت و گو با شبستان گفت: از انتخاب شدنم به عنوان عضو فرهنگستان هنر بی خبر بودم و هنوز حکمی به من ابلاغ نشده است.

الماسی در این گفت و گو اضافه کرد: تنها چندی پیش سوابق و رزومه ام را خواستند و من هم بیوگرافی و سوابقم را در حوزه کارگردانی و بازیگری و نگارش و فعالیت های سینمایی و تدریس و... به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردم.

کناره گیری دو نفر از اعضای فرهنگستان هنر

Posted: 24 Dec 2009 07:31 AM PST

در پی برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر ایران دو تن از فعالان فرهنگستان از ادامه همکاری با این نهاد انصراف داده اند.
روز پنجشنبه، 3 دی ، خبرگزاری کار ایران - ایلنا - گزارش کرد که محمد مهدی حیدریان، معاون هنری فرهنگستان هنر در اعتراض به برکناری آقای موسوی استعفای خود را از این سمت اعلام داشته است.

در این گزارش آمده است که آقای حیدریان از زمان برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر، در این محل حاضر نشده بود.

آقای حیدریان در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و به نوشته ایلنا، در این سمت، نسبت به "حضور دولت در عرصه سینما" انتقاد هایی داشت. وی خواستار کاهش مداخله دولت در کار سینمایی بود.

استعفای آقای حیدریان دومین مورد از کناره گیری یکی از افراد فعال در فرهنگستان از زمان اعلام برکناری میرحسین موسوی از ریاست این نهاد فرهنگی است.

پیشتر، رضا مرادی غیاث آبادی، پژوهشگر و نویسنده در زمینه های باستانشناسی و تاریخ ایران، با انتشار نامه ای در وبلاگ شخصی خود اعلام کرد که در اعتراض به عزل میرحسین موسوی، مایل به ادامه همکاری با فرهنگستان هنر نیست.

آقای غیاث آبادی در نامه مورخ 2 دیماه خود خطاب به رئیس فرهنگستان هنر ، ضمن تجلیل از جایگاه و دستاوردهای هنری آقای موسوی، گفته است که با برکناری وی، انگیزه ای برای همکاری های آینده با این نهاد در خود نمی بیند.

وی از رئیس جدید فرهنگستان خواسته است که طرح پژوهشی پیشنهادی او در مورد سنگ نگاره های ایران نیز "بلامحل" گذاشته شود.

روز 1 دی اعلام شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ای به ریاست محمود احمدی نژاد، شخص دیگری را به جای آقای موسوی به ریاست فرهنگستان هنر انتخاب کرد.
فرهنگستان هنر در سال 1378 تاسیس شد و ریاست آن از آن زمان برعهده میرحسین موسوی بوده است.

از زمان اعلام نتیجه مناقشه برانگیز انتخابات ریاست جمهوری آقای موسوی همچنان در دفتر خود در محل فرهنگستان حاضر می شده است.
آقای موسوی در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

بی خبری از وضعیت محمد نوری زاد

Posted: 24 Dec 2009 07:44 AM PST

زینب نوری زاد، دختر محمد نوری زاد اعلام کرد خبر مربوط به عجز از تودیع وثیقه توسط پدرش که روابط عمومی دادسرای انقلاب منتشر کرده ، دروغ است.
محمد نوری زاد، هفته گذشته پس از احضار به پلیس امنیت بازداشت شد. روابط عمومی دادسرای انقلاب دلیل بازداشت را عجز از تودیع وثیقه اعلام کرد.
زینب نوری زاد در وبلاگ پدرش آخرین وضعیت این روزنامه نگار را تشریح کره است. 

او نوشته است: "پدر همچنان اوین هستند و ما خبری از ایشان نداریم . البته انشا الله كه خیر است. در حال پیگیری كارهای اداری هستیم. و هنوز هم نمی دانیم چرا خبر بازداشت ایشان را روابط عمومی دادسرای انقلاب منتشر كرده و در ذیل آن به دروغ عجز از تودیع وثیقه را اضافه كرده است؟! "

وی افزوده است: "امیدواریم پیگیری های ما نتیجه دهد. پدر از من خواستند در وبلاگشان مطلبی را بنویسم اما من هنوز دست نگه داشته ام. در ضمن خواستم تعداد زیاد كامنتها را به روز كنم كه بعد از دو صفحه منصرف شدم . كه این نظرات برای من نیست . صاحبش كه برگشت كلیك خواهد كرد . در نهایت از همه ی دوستان كه جویای حال هستند سپاسگزاریم."

ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم آیت الله منتظری

Posted: 24 Dec 2009 07:51 AM PST

مسئولین امنیتی کاشان با اعلام اینکه " برابر اعلام شورای عالی امنیت ملی غیر از قم و نجف آباد، برگزاری هرگونه جلسه در سراسر کشور برای آیت الله منتظری ممنوع است، مانع از برگزاری مراسم ختم این مجاهد راه آزادی در کاشان شدند.
به گزارش نوروز، قرار بود مراسم ختم آیت الله منتظری در مسجد الحسین کاشان به دعوت مجمع روحانیون مبارز این شهر برگزار شود که حوالی غروب مسئولان امنیتی و اطلاعاتی با نصب پارچه ای بر سردر مسجد الحسین با این مضمون که «برابر اعلام شورای عالی امنیت ملی غیر از قم و نجف آباد، برگزاری هرگونه جلسه در سراسر کشور برای آقای منتظری ممنوع است»، مانع از برگزاری این مراسم شدند.

در همین رابطه عده ای نیروی لباس شخصی نیز به محل گسیل شده و در هنگام نماز جماعت مسجد، این افراد بصورت سازماندهی شده و به صفوف نماز مردم پیوستند و بوسیله یک دوربین عکس حاضرین در نماز را ثبت و ضبط کردند.

مسئولین برگزاری مراسم پس از گفتگو با نیروهای امنیتی، تصمیم گرفتند در چنین شرایطی که تا کنون در کاشان سابقه نداشت، جلسه ترحیم را لغو کنند. مسئولان امنیتی مسجد را تخلیه و درب آن را نیز بستند.

پس از تعطیلی مسجد و بسته شدن درب آن، نیروهای لباس شخصی تا ساعت 8 شب در مقابل مسجد جمع شدند و با شعارهای: مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه و... از کسانی که بیخبر از لغو مراسم، قصد شرکت در آن را داشتند، استقبال کردند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر