۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

خبرنامه سایت خبری تحلیلی رویداد

خبرنامه سایت خبری تحلیلی رویداد

Link to سایت خبری تحلیلی رویداد

سبزهای زنجان

Posted: 23 Dec 2009 08:00 AM PST

مهدی سحرخیز
سبزهای زنجان، هشتم محرم در راه است. حتما میدانید از چه حرف میزنم، از دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، که جمعیتی بیش از 250 هزار نفر در آن شرکت میکنند، دسته عزاداری که شهره عام و خاص است و نشانی است از عشق مردم دلیر زنجانی به حسین و رشادت هایش. دسته عزاداری که تعداد قربانی نذورات آن بعد از مکه ، مکان دوم را به خود اختصاص داده است. اما همشهری عزیز، حسینی بودن یعنی همین؟

مگر همواره ادعای حسینی بودن را نداشته ایم؟ آیا این است راه و سبک حسین؟ آیا حسینی بودن فقط به سینه زنی در دسته عزاداری از حسینیه تا امامزاده است؟ آیا افتخار ما به حسینی بودن، در طول و عرض دسته عزاداریست؟ آیا از حسین تنها مدخلی ساخته ایم برای شفای حاجات؟  و تنها دل خوش داریم که دسته عزاداریمان معروف باشد؟

آهای همشهری، میدانی در همین حکومتی که ادعای جانشینی امام زمان را دارد، چه فجایعی تنها در این 6 ماه رخ داده؟ آیا اسم سهراب را شنیده ای. صحنه جان سپردن ندا را چه، دیده ای؟ از تجاوزها شنیده ای؟ از هتک حرمت مراجع مستقلی که پشتیبان حقوق ملت حسینی بوده اند، چیزی میدانی؟ ایا میدانی که مراسم ختم مرجع شیعه در حکومت عدل علی، اجازه برگزاری نداشت؟

مردم زنجان را چه شده که در این وانفسای حکومت یزیدیان، صدایی از آنان شنیده نمیشود؟ جوانان هم میهنمان را کشتند، اما شهر ما ساکت بود. به جوانان ما در سیاهچاله های کهریزک و غیره، تجاوز کردند، اما رگ غیرت زنجانی نجوشید؟ مگر زنجان همیشه مدافع ایران نبوده؟ مگر غواصان دریا دل در کربلای 5 از شهر ما نبودند؟ پس چرا شهر ما اینگونه در خواب است؟

همشهری، زمان اندک است، اما یک فرصت عالی. بگذار نسل من و تو، یکبار صحیح حسینی باشد، بگذار به جای آن که بگویند، زنجان دسته عزاداری بزرگ دارد، بگویند زنجانیان دل بزرگ دارند. بگذار یکبار، به جای آن که این دسته عزاداری، محل سینه زنی باشد، تمرین گفتن کلمه حق باشد در برابر جائر زمان. نه این که جهاد در راه حق و گفتن کلمه حق در برابر امام جائر، از هر عبادتی بالاتر است، پس یکبار بیا حسینی باشیم. یکبار راه حسین قدم برداریم، نه فقط نام حسین را بر لب داشته باشیم

ما بیشماریم
دوست عزیز، به سبز های حسینی زنجان بپیوند.
قرار ما: دسته عزاداری حسینیه اعظم، جمعه هشتم محرم

پاسخ مردم ، شرکت گسترده در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری بود

Posted: 23 Dec 2009 07:15 AM PST

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس با انتقاد از برخی جریانات افراطی اصولگرایان در عدم رعایت حرمت آیت‌الله منتظری و توهین به این مرجع عالیقدر، تاکید کرد:«بهترین واکنش مردم در بی‌توجهی به این جریانات که خط مرجع‌‌زدایی را دنبال می‌کنند شرکت گسترده مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان بود.»

داریوش قنبری درباره توهین خبرگزاری رسمی دولت در انتشار خبر درگذشت آیت‌الله منتظری و برخی سایت‌های افراطی حامی احمدی‌نژاد، اظهار داشت:« آیت‌الله منتظری خدمات ارزنده‌ای برای انقلاب و نظام داشتند و مقام معظم رهبری نیز در پیام تسلیت خود به آنها اشاره کردند.»
وی ادامه داد:«همانطور که رهبری فرمودند آقای منتظری تلاش بسیاری برای انقلاب اسلامی و پیش از آن حضور فعالی در جنبش اسلامی در کنار امام راحل داشتند.»

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام گفت:« برخی که مدعی پیروی از خط ولایت فقیه هستند بدون توجه به پیام رهبری همچنان به توهین‌های خود ادامه داده و مشخص ساختند علی‌رغم آنکه ادعای پیروی از رهبری را دارند ولی سعی می‌کنند جلوتر از ایشان حرکت کرده و بر اساس خواست قلبی خود به پیش بروند.»

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس ادامه داد:« این رسانه‌ها که پیش برنده اهداف اداره‌کنندگانشان هستند، خط مخالفت با مراجع را دنبال می‌کنند و از هر بهانه‌ای برای تخریب مراجع استفاده می‌کنند.»

وی تاکید کرد:«ریشه کینه آنها در حوزه اعتقاداتشان درباره مراجع نهفته است و از قدرت خود برای تخریب این نهاد ارزشمند بین مردم بهره می‌برند.»

قنبری در واکنش به خبر طنز آمیز کیهان درخصوص حضور 5 هزار نفر در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری گفت:« اینها همه مسایل را سعی می‌کنند با عینک منافع ببینند و نمی‌توانند واقعیت‌ها را درک کنند.»

وی خاطر نشان کرد:«هرکجا که منفعتی برای آنها نباشد به تخریب و بی‌اخلاقی و توهین رو آورده و سعی می‌کنند پیشروی کنند.»
سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس تاکید کرد:« بانادیده گرفتن جمعیت نزدیک به میلیونی دیروز،  واقعیت‌ها از بین نمی‌رود و آنها نمی‌توانند واقعیت را نادیده بگیرند.»

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم برای حضور در مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله منتظری خاطر نشان کرد:«مردم برای مراجع احترام خاصی قائل هستند و علی‌رغم همه مسایلی که برای آیت‌الله منتظری ایجاد کردند شاهد بودیم مردم واقعیت ها را درک می‌کنند و آگاه هستند.»

فریبا پژوه ، نفیسه زارع‌ کهن و حجت شریفی آزاد شدند

Posted: 23 Dec 2009 07:27 AM PST

دقایقی پیش نفیسه زارع‌ کهن و حجت شریفی و فریباه پژوه از زندان آزاد شدند. همچنین خبر می‌رسد تا ساعتی دیگر کیانوش‌راد نیز آزاد می‌شود. کیانوش راد از اعضای شورای مرگزی جبهه مشارکت در مراسم دعای کمیلی که در منزل یکی از بستگان شهاب طباطبایی دیگر عضو زندانی این جبهه برگزار شده بود ، دستگیر شد.
به گزارش رویداد ، نفیسه زارع کهن روزنامه‌ نگار و همسرش حجت شریفی از اعضای سابق شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت، روز 13 آبان مقابل منزل یکی از اعضای سازمان تحکیم وحدت بازداشت شده بودند.

آن‌ها امروز با قرار کفالت صدمیلیونی تا برگزاری دادگاه آزاد شدند.

همچنین فریبا پژوه نیست که بیش از 4 ماه را در زندان به سر برده با قرار وثیقه آزاد شد. فریبا پژوه، در تاریخ 31 مردادماه بازداشت و پس از تحمل 123 روز حبس آزاد شده است. این روزنامه نگار یکماه در سلول انفرادی بوده است.

عبدالله رمضان‌ زاده آزاد شد

Posted: 23 Dec 2009 06:45 AM PST

سخنگوی دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت بعد از تحمل ماه‌ها حبس از زندان اوین آزاد شد.
پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس"پارلمان‌نیوز"، همچنین نفیسه زارع‌ کهن نیز احتمالا تا ساعتی دیگر آزاد می‌شود.

رییس محاكم انقلاب اعلام کرد:"با توجه به برگزاری جلسه محاكمه رمضان‌زاده، وی با صدور قرار هشت میلیارد ریالی از عصر امروز تا بعد از روز عاشورا (دوشنبه) به مرخصی می‌رود."

وی خاطر نشان کرد:"بهزاد نبوی نیز با صدور قرار قانونی از فردا تا بعد از مراسم عاشورا به مرخصی می‌رود.:

پرسپوليس مقابل صبای قم متوقف شد

Posted: 23 Dec 2009 05:55 AM PST

تیم های فوتبال پرسپولیس تهران و صبای قم در چارچوب هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور به تساوی یک بر یک دست یافتند.
این بازی از ساعت 15 امروز با قضاوت مسعود مرادی و کمک های حسن کامرانی فر و محسن فریمانی در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم آغاز شد. در بیست دقیقه ابتدایی، دو تیم بازی برابری را به نمایش گذاشته و بیشتر به محک زدن یکدیگر پرداختند. 
عباس محمدرضایی مهاجم جوان صبای قم در دقیقه 32 بازی از روی غفلت مدافعان حریف استفاده کرد و از پشت محوطه جریمه با ضربه ای محکم دروازه پرسپولیس را باز کرد. 

پس از این گل سرخ پوشان تهرانی حملات خود را به روی دروازه میزبان آغاز کردند و در آخرین لحظات نیمه اول روی پاس دقیق ابراهیم شکوری و ضربه فنی اشپیتیم آرفی به گل تساوی دست یافتند.  این اولین گل آرفی مهاجم آلمانی و گران قیمت پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر بود. 

در نیمه دوم حملات بی برنامه و بدون هدف دو تیم ثمری نداشت تا این بازی کسل کننده با تساوی یک بر یک به پایان برسد. نبی الله باقری ها و تیاگو فراگو از پرسپولیس تهران و امیرحسین فشنگچی از صبای قم با کارت زرد داور جریمه شدند. 

با این تساوی پرسپولیس 33 امتیازی شد و به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد و صبای قم نیز به امتیاز 27 رسید.

آن که صعود کرد و آن که سقوط کرد؛ آن که رها شد و آن که گرفتار شد

Posted: 23 Dec 2009 05:20 AM PST

اکبر گنجی
اشاره: ساختار جهان طبیعت و جهان اجتماع به گونه ای نیست که انسان ها بتوانند به  هر چه می خواهند دست یابند. راه های بسیاری گشوده است و راه های بسیاری مسدود است. منابع و برساخته های انسانی بیکران نیستند: چهار منبع  قدرت،ثروت،معرفت و منزلت از منابع کمیاب اند. نظام های بشری- چه در سطح بین المللی (آمریکا و سومالی، ژاپن و افغانستان) و چه در سطح داخل یک کشور(دولت و مردم،ثروتمندان و فقرا)- به شدت گرفتار نابرابری در توزیع این منابع کمیاب اند. 
به عنوان مثال،نمی شود در یک کشور دو نفر به طور همزمان رهبری سیاسی (پادشاه، رئیس جمهور، نخست وزیر و...) را در دست داشته باشند. رئیس جمهور شدن یکی در یک دوره ی معین، به معنای فقدان این منبع قدرت برای همه ی افراد آن جامعه در آن دوره ی معین است. آیت الله منتظری با منابع کمیاب چه می کرد؟

یکم- رهایی از قدرت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 1357،آیت الله منتظری به دلیل سوابق مبارزاتی و پشتوانه ی علمی در فقاهت،به سرعت به چهره ی مقبول تبدیل شد. انتظار او این بود که  در رأس ساختار سیاسی یک جامعه ی مسلمان شیعه باید کسی قرار گیرد که افقه و اعلم در فقه باشد(یعنی مرجع تقلید). البته عدالت هم نقش مهمی در این رابطه بازی می کرد. یعنی، ولی فقیه باید عادل باشد. 
آیت الله خمینی، استاد فقه و فلسفه و عرفان،مصداق حاضر آن مفهوم بود. به تعبیر دیگر،ولایت فقیه لباسی بود که در حد قد و قامت رهبر انقلاب دوخته شده بود.  سوابق  مبارزاتی آیت الله خمینی و دفاع او از روش های مسالمت آمیز در مبارزه ی با دیکتاتوری- آن هم در روزگاری که گفتمان مسلط ، گفتمان چریکی بود- هیچ شک و شبهه ای ایجاد نمی کرد. بدین ترتیب بود که آیت الله منتظری بیشترین نقش را در تصویب اصل ولایت فقیه و ورود آن به قانون اساسی بازی کرد.

جبهه ی متحد انقلاب به سرعت فرو ریخت، اسلحه جایگزین استدلال و رفاقت شد،تسخیر قهرآمیز دولت آرمانی مطلوب بود. کردستان، گنبد، دیگر شهرها و دانشگاه ها به میدان نبرد تبدیل شد. بازداشت های گسترده آغاز گشت. شکنجه و اعدام مخالفان با دیدگاه آیت الله منتظری سازگار نمی افتاد. شروع به نوشتن نامه های اعتراضی محرمانه به آیت الله خمینی کرد و به رهبران حاکم و دستگاه اطلاعاتی- امنیتی تاخت که چرا چنان می کنند. این چنین بود که فاصله ای پدیدار گشت که روز به روز عمیق و عمیق تر شد تا در نهایت به عزل او از سوی آیت الله خمینی منتهی گردید.
 بدین ترتیب،  آیت الله منتظری از قدرت "رها" شد و آیت الله علی خامنه ای "گرفتار" قدرت گردید. او که دیگر نه قائم مقام رهبری بود،نه امکانی برای ارتباط با دیگران داشت،هنوز گرفتار قدرت بود. مگر همو نبود که با اصرار ولایت فقیه را وارد قانون اساسی کرد؟ مگر همو نبود که تا عزل از جانشینی رهبری چند جلد کتاب در  تئوریزه کردن نظریه ی ولایت فقیه نوشت؟ باید تکلیف خود و دیگران را با این نظریه معلوم می کرد.

اما مسأله ی مهمی وجود داشت که نسل ما بدان توجه نداشت. افلاطون قدرت را به فیلسوف حکیم سپرد. مارکس قدرت را به پرولتاریا سپرد (بلشویک ها حزب کمونیست را جایگزین پرولتاریا کردند). آیت الله منتظری(اکثر فقها و مذهبیون) قدرت را به فقیه "عادل" سپرد. انقلاب فرانسه با روبسپیر، انقلاب روسیه با استالین، انقلاب چین با مائو  و انقلاب ایران با آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای نشان دادند که مسأله مهمی که منتسکیو بر آن انگشت نهاده بود، نادیده گرفته شده است. 
خطای آنان این بود که می گفتند قدرت را به فرد عادل بسپارید. اما منتسکیو گفته بود،اولین چیزی که قدرت از آدمی می ستاند، قدرت عدالت ورزی است. تجربه ی انقلاب ایران، زمامداری آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای؛ مدعای منتسکیو را به عینه برای آیت الله منتظری تائید کرد و او را به این سو سوق داد. 

بدین ترتیب بود که با "ولایت مطلقه ی فقیه" مخالفت کرد،ولایت فقیه را از آن فقیه اعلم و افقه به شمار آورد، و "ولایت فقیه" را به "نظارت فقیه" فروکاست. آری آیت الله منتظری از "قدرت" رها شد و آیت الله علی خامنه ای گرفتار قدرت شد،اما تحول دیگر و مهمتر این بود که  آیت الله منتظری روز به روز از نظریه ی ولایت فقیه دور و رها شد و علی خامنه ای روز به روز بیشتر و بیشتر گرفتار نظریه ی ولایت مطلقه ی فقیه شد. فقیه عالیقدر  که دستگاه فقهی خود را با حقوق بشر مدرن سازگار می کرد،شاید در پایان به این رضایت می داد که "ولی فقیه" به چیزی مانند "ملکه ی انگلیس" تبدیل شود.

نمی دانم این همه توجه به زمامداران سیاسی برای چیست؟ تمام توجه را باید به تولید، توزیع و کنترل قدرت معطوف داشت. برای اینکه قدرت، قدرت عدالت ورزی را نستاند،باید قدرت را با قدرت مهار کرد،نه آنکه قدرت را به خوبان سپرد. به جای بحث و گفت و گو درباره ی اوصاف اخلاقی زمامداران سیاسی،باید مردم را قدرتمند کرد تا آدمیانی که گریزی از دولت ندارند،دولت را با قدرت خود کنترل کنند. دموکراسی محصول موازنه ی قدرت میان دولت و  مردم است. 

دوم- صعود اخلاقی: از نابرابری منابع کمیاب قدرت،ثروت،معرفت و منزلت سخن گفته شد. اما وضع فضائل و رذائل اخلاقی چگونه است؟ آیا اخلاق هم منبعی کمیاب است؟ به تعبیر دیگر، آیا عمل به فضائل اخلاقی از سوی یک فرد یا گروه مانع عمل به فضائل اخلاقی از سوی دیگر افراد و گروه هاست؟ روشن است که چنین نیست. راستگویی یکی، مانع راستگویی دیگری نیست. امانت داری یک گروه، مانع امانت داری دیگران نمی شود. بخشش یکی مانع بخشش دیگری نیست.

آیت الله منتظری برابر آیت الله خمینی قرار گرفت، اما هیچ گاه در این رویارویی فضائل اخلاقی را زیرپا نگذارد. رویارویی او با آیت الله علی خامنه ای هم از این نظر قابل تأمل است. نقدهای آیت الله منتظری موجود است، هیچ نوع اهانتی در آنها وجود ندارد. اما آیت الله علی خامنه ای در مواجه ی با آیت الله منتظری بدترین اهانت ها(منفور، مطرود،خائن،معمم ساده لوح، آدم بیچاره و مفلوک ،ورشکسته ی سیاسی، ضربت خورده ی انقلاب، تو دهنی خورده ی از بسیج، ناجوانمرد، نادان و  نفهم،و...) را نسبت به ایشان به کار برد[1]. این چنین بود که او صعود کرد و این سقوط. علی خامنه ای بود که سال ها آیت الله منتظری را به خاطر یک سخنرانی انتقاد آمیز در بیت اش زندانی و  او را از دیدار با دیگران محروم کرد. 

علی خامنه ای در رحلت آیت الله منتظری سقوط خود را بیشتر نشان داد. از پیام او به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری و نیش زدن های صریح به مرجعی که به رحمت خدا پیوسته است، تا اعزام چماق داران برای اشغال مسجد اعظم قم و ممانعت از برگزاری مراسم ختم آن بزرگوار. بدین ترتیب بود که خامنه ای کینه ی عمیق و سقوط خود را عیان ساخت. چماق داران او شعار می دادند:"این همه لشکر آمده،به عشق رهبر آمده".

سوم- میراث آیت الله منتظری: درگذشت آیت الله منتظری را می توان درگذشت نظریه ی ولایت فقیه به شمار آورد. نظریه ای که حتی یک دلیل برای تثبیت آن وجود ندارد، بزرگترین نظریه پرداز خود را از دست داد. شجاعت و صبرش، نجابت و پاکی اش، صفا و خلوص اش، کرامت و پرهیزگاری اش؛ همه و همه احترام ویژه ای برای او ایجاد کرده بود که مانع از انکار ته مانده های ولایت فقیه (نظارت فقیه) توسط دوستداران ایشان می شد. 
نظریه ی ولایت فقیه نظریه ای است که تصورش موجب تکذیبش می شود. جمهوری اسلامی به رهبری علی خامنه ای، حکومت مجری احکام فقهی نیست. اکثریت قوانین و سیاست هایی که اجرا می شوند، هیچ ربطی به فقه ندارند و نمی توانند داشته باشند. برای اینکه دین به طور کلی در این حوزه ها ساکت است. ولایت مطلقه ی فقیه که آیت الله خمینی تئوریزه کرد، برای حفظ قدرت مجاز است همه ی  احکام اولیه ی اسلام را تعطیل کند.
 
حتی استالین هم جرأت نکرد بگوید برای حفظ نظام سیاسی (قدرت) می توان کل احکام و اصول مارکسیسم را تعطیل کرد، اما آیت الله خمینی گفت و در پایان هم افزود:"و بالاتر از آن هم مسائلی است ، كه مزاحمت نمی كنم". 
او بود که به ولی فقیه اجازه داد کلیه ی قراردادهای خود با مردم (قانون اساسی و...) را یکجانبه لغو کند [2]. نظام ولایت مطلقه ی فقیه موجود،همان چیزی است که آیت الله خمینی تئوریزه کرد. اگر در رأس این ساختار، حسین شریعتمداری،سردار جعفری، محمود احمدی نژاد یا نقدی قرار گیرد،باز هم تعارضی با نظریه ی ولایت مطلقه ی فقیه ندارد. برای آن که ولی فقیه که در ابتد مجری احکام فقهی بود،در انتها به تعطیل کننده ی همه ی احکام فقهی  در پای قدرت تبدیل شد. این نکته ی مهم را سردار جعفری بهتر از هر فرد دیگری دریافته است. همو بود که گفت:"حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از ادای نماز واجب‌تر است"[3].

مسأله ی ایران چه بود و چیست؟ مسأله،مسأله ی دولت مطلقه بود و هست. ایرانیان با انقلاب 57 نشان دادند که قادر به سرنگونی  دولت مطلقه هستند. اما در عین سرنگون سازی دولت مطلقه از طریق انقلاب،نتوانستند نظام دموکراتیک ملتزم به حقوق بشر برسازند. ممکن است بتوان این نظام را هم سرنگون کرد،اما سرنگونی جمهوری اسلامی، سرنگونی ولایت مطلقه ی  فقیه نیست. تا وقتی مردم از طریق سازمان یابی منافع، علائق، ترجیحات و هویات متکثر قادر به برساختن انجمن های واسط  و قدرتمند کردن خود نشوند،نظام ولایت فقیه پایدار خواهد بود،اگر چه در رأس نظام سیاسی، سکولارها حاکم باشند. مگر استالین، هیتلر،موسولینی،رضا شاه و محمد رضا شاه، ولی فقیه نبودند؟ 
وقتی یک جامعه شناس به رفتار سیاسی ایرانیان می نگرد،از خود می پرسد: این اقدام چه ارزشی دارد که آنان دولت مطلقه ی ولایت فقیه را سرنگون سازند و دولت مطلقه ی(ولی غیر روحانی، پدرسالاری) دیگری را جانشین آن کنند؟ چرا به جای آن که خود را از شر دولت مطلقه رها سازند،برای تصرف دولت مطلقه مبارزه می کنند؟ چرا به تجربه های مسالمت آمیز گذار به نظام دموکراتیک ملتزم به حقوق بشر نمی نگرند؟

مبارزه ی با دولت مطلقه، میراث ماندگار دو دهه ی پایانی  آیت الله منتظری است. او نظریه ی سیاسی خود را به گونه ای بازسازی و بسط داد که پذیرای میهمان های ستبری چون دموکراسی و حقوق بشر باشد. او برنده ی واقعی مبارزات چند دهه ی گذشته بود.

پاورقی ها :

1- پس از درگذشت آیت الله اراکی، علی خامنه ای نگران بسط مرجعیت آیت الله منتظری بود. او با اعزام نیروهای اطلاعاتی- امنیتی- نظامی به قم، جامعه ی مدرسین حوزه ی علمیه ی قم را مجبور کرد تا وی را به عنوان یکی از مراجع معرفی کنند. اما پس از آن هم نگران آیت الله منتظری بود. به همین خاطر ایشان را "منفور" و "خائن" خواند و گفت که مردم حاضر نیستند از این خائن بگذرند: 

"در روحانيّت هستند آدمهايی که نان امام زمان را خورده‏اند، نمک امام زمان را خورده‏اند؛ امّا نمکدان امام زمان را شکسته‏اند و با راه امام زمان مخالفت کرده‏اند. هستند؛ ما نمی‏ گوييم نيستند. راديوهای بيگانه بروند هرچه می ‏خواهند با آنها مصاحبه کنند. حاضرند به اندازه ده جلد کتاب هم به همه مقدّسات جمهوری اسلامی فحش بدهند! نه اين‏که نيستند؛ هستند. اما، اوّلاً بسيار کم و ثانياً منفور ملّت ايران و مسلمانان انقلابی‏اند. شما خيال می ‏کنيد کسانی که راديوهای بيگانه و دستگاههای استکباری، برای مرجعيّت دل به آنها بسته‏اند، در داخل ايران کسانی‏اند که اگر خودشان را در معرض اطّلاع ملّت قرار دهند، ملّت، آنها را آرام می ‏گذارد؟ ملّت ايران از خائنين نمی‏ گذرد. تا امروز نگذشته است، در آينده هم از خيانتکاران نخواهد گذشت"(سخنرانی 23/ 9/ 1373). 

اما درباره ی انتخاب خود به رهبری می گوید که نمی خواست این مقام را بپذیرد،ولی چاره ای نبود:
"چرا چاره‏ای نيست؟ زيرا به گفته افرادی که من به آنها اطمينان دارم، اين "واجب" در من "متعيّن" شده است. يعنی اگر من اين بار را برندارم، اين بار بر زمين خواهد ماند. اين‏جا بود که گفتم قبول می ‏کنم. چرا؟ چون ديدم بار بر زمين می ‏ماند. برای اين‏که بار بر زمين نماند، آن را برداشتم... بر شما متعيّن است. يعنی واجب، واجب کفايی نيست؛ متعيّناً بر شما واجب است؛ واجب عينی است. عزيزانم! اگر واجب عينی باشد، من از زير هيچ باری دوش خودم را خالی نمی‏ کنم"(سخنرانی 23/ 9/ 1373، رجوع شود به سایت وی).

درباره ی انتخاب شدنش به عنوان مرجع تقلید هم گفته است:
"آقايان فهرست دادند و اسم اين حقير را هم در آن فهرست آوردند. امّا اگر از من سؤال می  ‏کردند، می ‏گفتم اين کار را نکنيد. بدون اطّلاعِ من اين کار را کردند. بعد از آن‏که اعلاميه‏ شان صادر شده بود، من خبردار شدم؛ والّا نمی ‏گذاشتم. حتّی من به تلويزيون اطّلاع دادم و گفتم اگر آقايان ناراضی نمی ‏شوند، اعلاميه آنها را که می ‏خوانيد، اسم مرا نخوانيد. بعد گفتند که نمی ‏شود؛ تحريفِ اعلاميه است. آقايان نشسته‏اند، چند ساعت جلسه کرده‏اند؛ نمی ‏شود... بار فعلی من بسيار سنگين است. بار رهبری نظام جمهوری اسلامی و مسؤوليتهای عظيم دنيايی، مثل بار چند مرجعيّت است. اين را شما بدانيد. اگر چند مرجعيّت را روی همديگر بگذارند، ممکن است بارش به اين سنگينی شود؛ ممکن است. فعلاً ضرورتی نيست. آری؛ اگر العياذ بالله وضع به جايی می ‏رسيد که می ‏ديدم چاره‏ای نيست، می ‏گفتم عيبی  ندارد. من با همه ضعف و فقری که دارم، به فضل پروردگار، آن‏جا که ناچار باشم - يعنی ضروری باشد - برای برداشتن ده بار به اين سنگينی هم حرفی ندارم که بردارم و روی دوش خودم بگذارم"(سخنرانی 23/ 9/ 1373).

2- سخنان آیت الله خمینی به قرار زیر است:
" حکومت به معنای ولایت مطلقه ... بر جمیع احکام شرعیه الهیه تقدم دارد... حکومت ... یکی از احکام اولیه اسلام است، و مقدم بر تمام احکام فرعیه حتی نماز و روزه و حج است. حاكم [سلطان] می تواند مسجد يا منزلی را كه در مسير خيابان است خراب كند وپول منزل را به صاحبش رد كند. حاكم [سلطان] می تواند مساجد را در موقع لزوم تعطيل كند؛ ومسجدی كه ضرار باشد، در صورتی كه رفع بدون تخريب نشود، خراب كند. حكومت می تواند قراردادهای شرعی را كه خود با مردم بسته است ، در موقعی كه آن قراردادمخالف مصالح كشور و اسلام باشد، يكجانبه لغو كند. و می تواند هر امري را، چه عبادی و يا غير عبادی است كه جريان آن مخالف مصالح اسلام است ، از آن مادامی كه چنين است جلوگيری كند. حكومت می تواند از حج ، كه از فرايض مهم الهی است ، در مواقعی كه مخالف صلاح كشور اسلامی دانست موقتا جلوگيری كند... آنچه گفته شده است كه شايع است ، مزارعه و مضاربه و امثال آنها را با آن اختيارات از بين خواهد رفت ، صريحا عرض می كنم كه فرضا چنين باشد، اين ازاختيارات حكومت است . و بالاتر از آن هم مسائلی است ، كه مزاحمت نمی كنم"(روح الله خمینی، صحیفه نور، ج 20، صص 452-451).

3-  رجوع شود به لینک: http://aftabnews.ir/vdcbs9b9.rhb5zpiuur.html

پلیس قادر به کنترل معترضین نجف آباد نشد

Posted: 23 Dec 2009 04:52 AM PST

درگیری های پراکنده ای که از شب گذشته در شهر نجف آباد آغاز شده بود امروز نیز ادامه یافت.
به گزارش جرس، با وجود تدارک نیروهای نظامی در شهر نجف آباد، زادگاه آیت الله العظمی منتظری، شب گذشته بر اثر شدت درگیری ها و گستردگی اعتراض ها، پلیس موفق به کنترل اوضاع نشد.

گفتنی است، وضعیت این شهر همچنان ناآرام است و درگیری های پراکنده بین مردم و نیروهای نظامی در جریان است و مردم به سردادن شعار علیه مقامات بلند پایه نظام ادامه می دهند.

چند کشته و زخمی در اعتراض به اجرای حکم اعدام در سیرجان

Posted: 23 Dec 2009 04:11 AM PST

اعتراض به اجرای حکم اعدام دو نفر در استان کرمان تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.
روز چهارشنبه، خبرگزاری دولتی فارس به نقل از یک مقام استانداری کرمان گزارش کرد که در جریان درگیری بین ماموران امنیتی و معترضان به اجرای حکم دو محکوم به اعدام در شهرستان سیرجان، در استان کرمان، دو نفر کشته و تعدادی زخمی شده اند.

جواد کمالی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته است که روز گذشته هنگام اجرای حکم دو نفر محکوم به اعدام در شهرستان سیرجان، "توسط برخی افراد به نیروهای انتظامی مستقر در محل حمله می شود و اعدامی ها را می ربایند و از منطقه دور می کنند."
آقای کمالی اتهام این دو محکوم به اعدام را بیش از سی مورد سرقت مسلحانه عنوان کرده است.

به گفته این مقام استانداری کرمان، پس از ربوده شدن این دو نفر، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی وارد منطقه می شوند و می توانند افراد متواری را در روستای اکبر آباد در اطراف سیرجان دستگیر و "به منظور اجرای حکم به مجرای قانونی هدایت کنند."

آقای کمالی گفته است که در "مرحله دوم" و قبل از رسیدن محکومان به محل اجرای حکم، ماموران نیروی انتظامی مستقر در محل اعدام هدف حمله افراد مسلح به سلاح گرم قرار می گیرند و بین دو طرف درگیری روی می دهد.

معاون استاندار کرمان گفته است که در این درگیری، دو تن از افراد مسلح کشته و تعدادی زخمی می شوند اما در مورد صدمات احتمالی به نیروهای انتظامی و امنیتی که به گفته وی هدف حمله مسلحانه قرار گرفته بودند جزئیاتی ارائه نداده و تنها گفته است که خساراتی به خودروهای نیروی انتظامی در محل وارد شد و حملاتی به ضابطان اجرای حکم صورت گرفت که در دست بررسی است.

به گفته آقای کمالی، زخمی های این حادثه، که تعداد آنان به بیست و پنج نفر می رسید، به بیمارستان منتقل و اکثر آنان به سرپایی درمان شدند اما تعدادی نیز بستری هستند که وضعیت اکثر آنان مناسب است.
این مقام استانداری گفته است که برای آرام کردن اوضاع شهر، شورای تامین شهرستان و استان تشکیل شد و دست به تمهیداتی زد که در نتیجه، وضعیت منطقه به حالت عادی بازگشته است.

وی گفته است که "حکم اعدام با اندکی تاخیر" اجرا شد و با تاکید براینکه شناسایی و دستگیری عوامل جلوگیری از اجرای حکم اعدام در دستور کار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته، افزوده است که "انجام اینگونه اقدامات غیرقانونی، در جلوگیری از اجرای قانون، برای هیچکس سود و ثمری ندارد."

در عین حال، آقای کمالی در مورد زمان اجرای حکم اعدام و اینکه که آیا اعدام این دو نفر سرانجام در ملاء عام برگزار شد یا نه اطلاعات دیگری نداده است.

شورش در محل اعدام
صبح روز گذشته گزارش شد که هنگام اجرای حکم اعدام دو نفر در شهرستان سیرجان، حاضران در محل اعدام، که این خبرگزاری آنان را تعداد کثیر بستگان محکومان توصیف کرد، دست به اعتراض زدند و با پرتاب سنگ و حمله به محل برپایی چوبه دار، این دو نفر را رها کردند و با خود بردند.
گزارش های بعدی حاوی اطلاعات متفاوتی در مورد جزئیات این حادثه و تحولات پس از آن بود.

در نخستین گزارش، که خبرگزاری فارس با ذکر اسامی کامل دو محکوم به اعدام آن را منتشر کرد، آمده بود که هنگام اجرای حکم در ملاء عام در سیرجان، بستگان این دو نفر با "سرو صدای زیاد و فحاشی به مسئولان"، منتظر اجرای حکم ماندند و به محض اجرای حکم، با سنگباران محوطه اعدام، توانستند "اجساد" دو نفر را بربایند و با خود ببرند.

در این گزارش، ضمن تایید اینکه ماموران انتظامی حاضر در محل برای مقابله با معترضان به شلیک هوایی و پرتاب گاز اشک آور مبادرت ورزیدند، آمده بود که "گفته می شود یکی از [اعدامی ها] هنوز زنده است."

پس از متواری شدن محکومان به اعدام، خبر تشکیل شورای تامین شهر سیرجان، که ظاهرا حاکی از نا آرامی هایی در محل بود، و به جریان افتادن اقدامات اطلاعاتی و امنیتی برای یافتن افراد متواری انتشار یافت هر چند ظاهرا مقامات محلی از اظهار نظر درباره این واقعه خودداری می ورزیدند.

ساعاتی بعد به نقل از مدیرکل روابط عمومی دادگستری استان کرمان گزارش شد که ماموران انتظامی توانسته اند دو محکوم متواری را هنگام فرار از سیرجان به سوی بندرعباس در روستای اکبرآباد دستگیر کنند.
گزارش های بعدی در خبرگزاری های مختلف، ضمن تاکید بر تصمیم مقامات به اجرای حکم در بعد از ظهر سه شنبه، حاکی از بازداشت افرادی بود که در رها کردن محکومان از طناب دار و فراری دادن آنان دست داشتند.

از نظر شمار صدور و اجرای احکام اعدام در سطح جهان، ایران، با جمعیتی حدود هفتاد و پنج میلیون نفر، در رده دوم پس از چین، با جمعیت بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون نفر، قرار دارد و دادگاه های جمهوری اسلامی برای تعداد قابل توجهی از جرایم به صدور حکم اعدام مبادرت می کنند.

در ایران، صدور حکم اعدام برای مجرمان نوجوان نیز رواج دارد که همراه با کثرت اعدام ها و اجرای مجازات هایی که برخی حقوقدانان به استناد معاهدات بین المللی، آنها را ظالمانه و غیرانسانی می دانند، مورد اعتراض مدافعان حقوق بشر بوده است.

با اینهمه، این نخستین باری است که یکی از خبرگزاری های حکومتی گزارشی را از اقدام اعتراضی حاضران در محل اعدام به اجرای حکم و موفقیت معترضان در نجات، هر چند موقتی، جان محکومان منتشر می کند.
این گزارش به طور گسترده توسط خبرگزاری های بین المللی گزارش شده و در رسانه ها انعکاس یافته است.

اولین ملاقات فواد شمس با خانواده‌ اش

Posted: 23 Dec 2009 04:05 AM PST

دیروز، یکشنبه 29 آذرماه فواد شمس وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار موفق شد برای اولین بار با خانواده‌اش ملاقات کند.
اتهامات تفهیم‌ شده به این فعال دانشجویی اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشویش اذهان عمومی و راه‌اندازی اعتصابات و تجمع‌ها اعلام گشته است. گفتنی است بازجویی از وی پایان پذیرفته و این روزنامه‌نگار به سلول‌های چندنفره منتقل شده است.

فواد شمس دانشجوی دانشجوی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران، روز 11 آذرماه در حین خروج از دانشگاه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود. وی در آخرین تماس تلفنی خود اشاره کرده بود که از ناحیه دهان و دندان دچار مشکل شده و نیاز به رسیدگی پزشکی دارد.

فواد شمس، وبلاگ نویس و روزنامه‌نگار پیش از بازداشت به کمیته انضباطی احضار شده بود و قرار بود در روز 11 آذرماه به آنجا مراجعه کند، اما با هماهنگی حراست دانشگاه ، وی به بازداشت وزارت اطلاعات در آمد.

بحث در باره آیت‌الله منتظری در شورای شهر تهران

Posted: 23 Dec 2009 03:32 AM PST

رییس شورای شهر تهران روز گذشته دستور بررسی پیشنهاد معصومه ابتکار مبنی بر نام‌گذاری یکی از بزرگراه‌های تهران به نام آیت‌الله حسینعلی منتظری را صادر کرد.
به گزارش یک منبع آگاه در جلسه دیروز شورای شهر تهران، معصومه ابتکار  پیشنهاد داد بزرگراهی در تهران به نام آیت الله منتظری نام‌گذاری شود. مهدی چمران رئیس شورای شهر پاسخ داد که این پیشنهاد در آینده بررسی خواهد شد. 

احمد مسجد جامعی نیز در  تجلیل از آیت‌الله منتظری شروع به صحبت کرد اما مهدی چمران با بیان این جمله که لطفا وارد مسائل حاشیه‌ای نشوید، از وی خواست تا موضوع بحث را تغییر دهد. 
اما مسجد جامعی با اشاره به اهمیت و منزلت آیت‌الله منتظری و  تسلیت در گذشت فقیه عالیقدر، به دکتر شیبانی رو کرد و به نقل از وی که در دوران مبارزه هم‌بند آیت‌الله منتظری بود گفت: آقای شیبانی به من می‌گفتند که مرحوم منتظری بسیار باهوش با سواد و مطلع بود. این جمله با تاییدهای پی‌در پی شیبانی همراه بود.

بانک مرکزی: لطفا روی اسکناس‌ ها ننویسید

Posted: 23 Dec 2009 05:51 AM PST

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای خواستار حفظ و نگهداری از اسکناس‌ها شد. همچنین سیستم بانکی قصد پاکسازی سیستم پولی کشور از اسکناسهای شعار نویسی شده و ممهور به نشان های سبز را دارد.

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: "ازآنجايی‌که اسکناس‌های منتشره جزء سرمایه‌های ملی است، لذا لازم است کلیه افراد جامعه در حفظ و نگهداری آن دقت کافی مبذول كنند. بنابراین وظیفه شرعی و ملی همه ما حفظ و نگهداری صحیح از اسکناس به عنوان ابزار معاملات روزمره است. "

این گزارش می‌افزاید: "متاسفانه بعضا" مشاهده می‌شود که برخی افراد اقدام به نگارش کلمات، عبارات و جملاتی بر روی اسکناس‌های رایج كرده یا آنها را ممهور به مهرهای گوناگون می‌کنند. نظر به اینکه این گونه اقدامات موجب مخدوش، فرسوده و از رده خارج شدن اسکناس می‌شود، از این رو به عموم مردم توصیه می‌شودکه از نوشتن و یا مهرزدن بر روی اسکناس جدا" خودداری كرده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند."
 
بانک مرکزی تصریح کرد: "دارنده این گونه اسکناس‌ها در سراسر کشور در این مرحله باید به شعب بانک‌ها مراجعه و نسبت به تعویض این گونه اسکناس‌ها اقدام كنند." 

پیام تشکر و خداحافظی میرحسین موسوی از جامعه هنری و اعضای فرهنگستان هنر

Posted: 23 Dec 2009 03:27 AM PST

میرحسین موسوی پس از تصمیم رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر جایگزینی فردی دیگر به ریاست فرهنگستان هنر در پیامی از اعضا و کارکنان فرهنگستان هنر و نیز جامعه هنری تشکر و خداحافظی کرد.
به گزارش "کلمه" متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
با سلام

اینک که شورایعالی انقلاب فرهنگی جایگزین جدیدی را برای اداره امور فرهنگستان هنر تعیین کرده است جا دارد از همه هنرمندان و دانشگاهیان و فرهیختگان که در سالهای گذشته با فرهنگستان هنر همکاری کردند تشکر نمایم .

بنده بویژه نمی توانم محبت ها و همکاری های اساتید محترم عضو مجمع عمومی فرهنگستان هنر را فراموش کنم ، در طول یازده سال گذشته همواره از هنر ، اخلاق و فرهنگ والای آنها درسها گرفتم و رأیی که به این حقیر دادند پیوسته الهام بخش من در سیاستگزاری ها و اداره فرهنگستان هنر بود .

امیدوارم که آیندگان قدر سرمایه اجتماعی فراهم آمده ای که موجب اعتماد جامعه بزرگ هنرمندان کشور به فرهنگستان هنر گردیده است را بدانند و تلاش نمایند آن را افزون تر سازند . همچنین لازم است بدینوسیله از همه کارکنان و همکاران شریف فرهنگستان هنر در همه رده ها بعنوان پایه گزاران و موسسین اصلی این نهاد تشکر نمایم .

میر حسین موسوی

پس‌ لرزه‌های برکناری میرحسین موسوی

Posted: 23 Dec 2009 03:09 AM PST

با برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر، بهت و حیرت بر فضای فرهنگستان حکمفرما شده است.
به گزارش خبر آنلاین، برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر ، پس از 11سال ریاست بر این فرهنگستان،  کارکنان و اعضای فرهنگستان را در بهت فرو برده است. 

این اتفاق سه‌شنبه شب و پس از جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رخ داد و علی معلم دامغانی که چندی پیش از سوی همین شورا به عنوان عضو پیوسته معرفی شد جایگزین موسوی شد.

به دنبال این تغییر و تحول، احتمالا امروز مدیران کل و مسوولان ارشد فرهنگستان استعفا خواهند کرد و احتمال استعفای دست‌جمعی اعضای پیوسته فرهنگستان که 27 نفرند نیز قوت گرفته است.

همچنین گفته می شود مهدی کلهر که در جلسه سه‌شنبه شب به همراه جهانگیر الماسی و مجتبی رحماندوست به عضویت پیوسته فرهنگستان درآمد به جای بهمن نامورمطلق به عنوان دبیر فرهنگستان منصوب خواهد شد.

موسوی از سال 77 تاکنون رییس فرهنگستان بود و آخرین بار در سال 87 با حکم محمود احمدی‌نژاد، ریاستش به مدت 4سال تمدید شده بود.

مردم محاصره منزل آیت الله طاهری را شکستند

Posted: 23 Dec 2009 05:02 AM PST

 از حضور آیت الله طاهری در مراسم امروز مجلس ترحیم آیت الله منتظری جلوگیری شده و با وجود اصرار آیت اله طاهری به حضور در مراسم و همراهی مردم، نیروهای امنیتی از عبور ماشین ایشان از اتوبان خیام اصفهان به سمت مسجد سید جلوگیری کردند و بیت ایشان را به محاصره خود در آوردند.
در حالی که قرار بود طبق اعلام قبلی مراسم روز سوم حضرت آیت الله منتظری به دعوت آیت الله طاهری در مسجد سید اصفهان برگزار شود، این مراسم با حمله گسترده نیروهای امنیتی و دستگیری گسترده مقلدین ایشان برگزار نشد.

بر اساس گزارش نوروز، مردم اصفهان صبح امروز در ساعت اعلام شده در مسجد سید اصفهان حضور یافتند که با درها بسته مسجد مواجه شدند اندکی پس از آن نیروهای یگان ویژه که تعداد آن بیش از 2000 نفر گزارش شده است، روبروی مسجد سید حاضر شدند و مردم را از مسجد دور کردند.

ضرب و شتم مردم و بازداشت بیش از 50 نفر
مردمی که برای عزاداری مرجع تقلید خود به مسجد سید آمده بودند با شعارهای الله اکبر، هیهات من الذله، منتظری زنده است مرجع پاینده است به این حرکت اعتراض کردند که با حمله گسترده و همه جانبه نیروهای امنیتی و شلیک گازهای اشک آور مواجه شدند.

نیروهای لباس شخصی پس از ضرب و شتم شدید حاضران به سمت حجت الاسلام ادیب عضو جبهه مشارکت که سخنران این مراسم بود حمله‌ ور شدند. دکتر حجه الاسلام ادیب، عضو جبهه مشارکت و رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در شهر قم بود.

بنا بر اخبار رسیده از اصفهان جمعی از مردم اصفهان با ایجاد حلقه‌ به دور این روحانی فریاد می‌زدند که اجازه هتک حرمت به روحانیت را نخواهیم داد که این حلقه با حمله گسترده و شدید لباس شخصی‌ها شکسته شد و با پرتاب گاز فلفل به صورت این روحانی، او به صورتی اهانت آمیز دستگیر شد. همچنین  نیروهای امنیتی بیش از 50 نفر از عزاداران را نیز بازداشت کرده اند.

از اصفهان همچنین گزارش می شود که از حضور آیت الله طاهری در مراسم جلوگیری شده و با وجود اصرار آیت اله طاهری به حضور در مراسم و همراهی مردم، نیروهای امنیتی از عبور ماشین ایشان از اتوبان خیام اصفهان به سمت مسجد سید جلوگیری کردند و بیت ایشان را به محاصره خود در آوردند.

خروش مدافعان مرجعیت  شکستن محاصره بیت آیت الله طاهری
خبرهای تکمیلی دریافتی حاکی از آن است که عده‌ای از حاضران در جلوی بیت آیت‌الله طاهری موفق شدند وارد بیت یار امام شوند. به گزارش پارلمان نیوز، آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی در جمع این افراد با چشمانی اشک‌آلود گفت:« من از مردم دعوت کردم بیایند و از اینکه با مراسم ترحیم یک مرجع تقلید اینگونه برخورد کرده‌اند، بسیار متاسفم.»

یار صدیق امام راحل افزود:"از 6 مسیر مختلف برای حضور در مسجد سید اقدام کردم که همه مسیرها را یکی یکی بستند." وی خاطر نشان کرد:"با اینکه می‌دانستم در مسجد سید آنگونه درگیری است برای حضور و همراهی مردم درنگ نکردم ولی همه راه‌ها را بستند."

ممانعت مقامات زندان اوین از ملاقات عبدالله مومنی با وکیل

Posted: 23 Dec 2009 03:38 AM PST

مقامات زندان اوین از ملاقات عبدالله مومنی سخنگوی زندانی سازمان دانش آموختگان ایران با وکیلش ممانعت به عمل آوردند. 
دکترمحمد شریف وکیل عبدالله مومنی در این خصوص به خبرنگار ادوار نیوز گفت : روز یک شنبه برای ملاقات با عبدالله مومنی به زندان اوین مراجعه کردم اما بر خلاف دستور مقام قضایی ازملاقات من با موکل جلوگیری به عمل آمد.

شریف با انتقاد از این عملکرد مقامات زندان اوین گفت: در این مورد نامه ای به دادگاه نوشته و اعتراض کرده ام که چگونه مانع اجرای دستور دادگاه شده اند واجازه ملاقات با مومنی را به من نداده اند.
شریف افزود: امروز هم همکار بنده برای ملاقات با آقای مومنی به زندان خواهند رفت و امیدوارم این بار موفق به دیدار مومنی شده و وکالت نامه توسط ایشان امضا شود.

شریف همچنین ضمن اشاره به پرونده دکتر احمد زیدآبادی دبیرکل زندانی سازمان دانش آموختگان نسبت به اینکه سه بار قرار وثیقه تغییر کرده و بار آخر سند خانه ای توقیف شده و در پرونده ثبت شده ولی همچنان از آزادی ایشان جلوگیری می شود ابراز ناراحتی کرد و گفت: نمیدانم چه کسی بالاتراز مقام قضایی هست که مانع اجرای فرمان قاضی در پرونده میشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر