۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

خبرنامه سایت خبری تحلیلی رویداد

خبرنامه سایت خبری تحلیلی رویداد

Link to سایت خبری تحلیلی رویداد

ویدیو : تشییع پیکر آیت الله منتظری و عزاداری های مردمی در سراسر ایران ، 30 آذر

Posted: 21 Dec 2009 02:00 AM PST

امروز در شهر قم و چندین شهر دیگر ایران صدها هزار نفر در سوگ رحلت جانسوز مردی عزادار بودند که حقیقت را قربانی مصلحت ننمود و برای برقراری عدالت و حفظ حقوق انسانها از قدرت و همه انتیازهای دنیوی چشم پوشی نمود. آیت الله منتظری در میان جمعیت چند صد هزار نفری عزاداران در خاک وطن آرام گرفت.


مراسم خاکسپاری و اعتراضات مردمی. قم 30 آذر


مراسم خاکسپاری و اعتراضات مردمی. قم 30 آذر


مراسم عزاداری و اعتراضات مردمی. نجف آباد 30 آذر


مراسم خاکسپاری و اعتراضات مردمی. قم 30 آذر


مراسم خاکسپاری و اعتراضات مردمی. قم 30 آذر


مراسم عزاداری و اعتراضات مردمی. نجف آباد 30 آذر


مراسم عزاداری و اعتراضات مردمی. نجف آباد 30 آذر

آیت الله منتظری مصداق "عاش سعیدا و مات سعیدا"

Posted: 21 Dec 2009 01:00 AM PST

خدا رحمت كند آقای منتظری را، چه قدر اذیتش كردند اما ایشان مصداق "اذا مروا باللغو مرو كراما" بود. البته هنوز هم دارند می گویند، حالا كه دیگر ایشان فوت كرده، اما یك جور دیگر.
آیت الله سیدعلی محمد دستغیب در سخنرانی شب سوم ماه محرم خود، ضمن قرائت فاتحه برای مرحوم آیت الله منتظری گفت: "ایشان فقیه بزرگواری بود كه از لحاظ مبارزاتی، در زمان شاه، بیشترین زندان ها و شكنجه ها را تحمل كرده و مقلدین زیادی هم در ایران و خارج از كشور داشت و خدا رحمتشان كند واقعا مصداق "عاش سعیدا و مات سعیدا" بود و سعی هم می كرد حتی تا لحظات آخر عمرش امر به معروف و نهی از منكر كند و آنچه  صلاح امت اسلام است را بگوید و انجام دهد. آیت الله منتظری واقعا برای مردم وطنش ایران دلسوز بود. خدا انشاا... ایشان را رحمت كند."

آیت الله دستغیب هم چنین در بخش دیگری از سخنرانی خود، با اشاره به آزار و اذیت ها و توهین هایی كه در طول این سال ها به سوی آیت الله منتظری روانه می شد، این گونه از مشی و منش ایشان یاد كرد: "خدا رحمت كند آقای منتظری را، چه قدر اذیتش كردند اما ایشان مصداق "اذا مروا باللغو مرو كراما" بود. 
البته هنوز هم دارند می گویند، حالا كه دیگر ایشان فوت كرده، اما یك جور دیگر. البته مومن و بنده خدا، اینها را باید برای خودش یك عنایتی از جانب خدا بداند، از دو جهت؛ یكی اینكه خودش را امتحان كند كه چه طور است در مقابل توهین ها و دوم اینكه ببیند چه حالتی از این گونه برخوردها به او دست می دهد."

گفتنی است مراسم شب سوم محرم، با حضور گسترده جوانان با نمادها و پوشش های سیاه و بعضا سبز در مسجد قبای شیراز و با سخنرانی آیت الله دستغیب برگزار شده بود. 

حضور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در مسجد قبا، امشب آن چنان پرشور بود كه در اواسط سخنرانی آیت الله دستغیب، فضای مسجد قبا مملو از حضور مردمی شده بود كه از ابتدای شروع مراسم تا اواخر سخنرانی آیت الله، وارد ساختمان مسجد می شدند؛ استقبالی كه به نسبت چند سال اخیر كم سابقه می نمود.

روزنامه اندیشه‌ نو توقیف شد

Posted: 21 Dec 2009 12:50 AM PST

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس، برخی از اعضای هیات تحریریه این روزنامه خبر دادند که صبح امروز هیات نظارت بر مطبوعات خبر توقیف اندیشه‌ نو را به مسئولان این روزنامه داده است.
روزنامه اندیشه نو که در دوران انتخابات ارگان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود، بعد از انتخابات همانند رویه قبل که ارگان حزب اسلامی کار بود به انتشار اخبار و گزارش‌هایی با رویکرد اصلاح‌ طلبانه می‌پرداخت.

علی، دیدی با من چه کردند؟

Posted: 21 Dec 2009 12:30 AM PST

علی مطهری ، روز اعتماد
آیت الله منتظری نزدیک ترین دوست و یار شهید آیت الله مطهری بود. این دو بزرگوار 11 سال در مدرسه فیضیه هم مباحثه بودند، هشت سال شاگرد مرحوم آیت الله بروجردی در فقه و اصول بوده و دو شاگرد برجسته آن مرجع تقلید به شمار می رفتند.

همچنین این دو یار دیرینه در کشف شخصیت امام خمینی(ره) و شناساندن آن عزیز به حوزه علمیه قم نقش اساسی داشتند. 12 سال در محضر آن حکیم فرزانه فلسفه الهی را تلمذ کردند و سپس با پایه ریزی درس اصول فقه امام خمینی مقدمات مرجعیت ایشان را فراهم کردند و دو شاگرد مبرز امام محسوب می شدند.

هر دو بزرگوار چند سالی در درس الهیات شفای ابن سینای مرحوم علامه طباطبایی شرکت داشتند و از اولین شاگردان آن مرحوم به شمار می رفتند. و باز هر دو بزرگوار تابستان ها به اصفهان می رفته و پای درس نهج البلاغه معلم اخلاق و عرفان، مرحوم حاج میرزا علی آقای شیرازی می نشستند.

شیخ حسینعلی منتظری اصفهانی و شیخ مرتضی مطهری خراسانی آنچنان با هم یکی بودند که گاهی طلاب، منتظری را خراسانی و مطهری را اصفهانی صدا می کردند و به گفته آیت الله منتظری گاهی که نیاز مالی پیدا می کردیم دست در جیب یکدیگر می کردیم و بعداً به هم خبر می دادیم. قبل از انقلاب، آیت الله منتظری هرگاه از زندان آزاد می شد مستقیماً به منزل ما می آمد، شاد و خندان و بدون هرگونه گله یی از سختی های زندان. معمولاً به ما بچه ها می گفتند چقدر انگلیسی بلدید و شروع می کردند به احوالپرسی به زبان انگلیسی. گاهی آیه قرآن یا حدیث می خواند و معنی آن را از ما می پرسید. هر وقت خواهر کوچک ما را می دید، می گفت این عروس من است.

شهید محمد منتظری نیز زیاد به منزل ما می آمد و به همین جهت یک بار ساواک به صورت دسته جمعی و مسلحانه به منزل ما هجوم آورد برای بازداشت او اما خوشبختانه در آنجا نبود. گاه که آیت الله منتظری تبعید می شد آیت الله مطهری به هر وسیله ممکن خود را به تبعیدگاه می رساند و به دیدارش می شتافت، همچنان که در جریان بازداشت آیت الله مطهری در قیام 15 خرداد 42 آیت الله منتظری آرام و قرار نداشت.

چند سال پیش در روزهای آخر حصر آیت الله منتظری با دریافت مجوز به دیدن ایشان رفتم. اولین جمله یی که به من گفت این بود؛ علی، دیدی با من چه کردند؟، دلم فرو ریخت. گفتم اگر شهید مطهری بود این طور نمی شد. سخن مرا تایید کرد و یک ساعت و نیم با من درددل کرد. از وضع خودش در آن سال ها و از خاطراتش با شهید مطهری گفت. از جمله مساله رابطه شهید مطهری با آیت الله بروجردی و کدورتی را که میان آنها پدید آمده بود خوب و دقیق توضیح داد و جزییات حوادث در خاطرش بود "

حمله نیروهای بسیجی به عزاداران و بیت آیت الله منتظری

Posted: 21 Dec 2009 01:46 AM PST

براساس گزارش های رسیده نیروهای امنیتی و انتظامی پس از پایان مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری با مردم درگیر شدند.
به گزارش خبرنگار نوروز از قم، نیروهای انتظامی در برابر بیت معظم له، با مردمی که همچنان شعار می دادند برخورد کرده و مردم نیز به سوی آنها سنگ پرتاب کردند.
آخرین اخبار حاکی از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در اطراف بیت آیت الله منتظری است.

در خبری دیگر سایت "هم میهن" اعلام کرد بسیجیان به بیت آیت الله منتظری حمله کردند و بنر تسلیت وی را پاره کردند .
عزاداران عکس پاره شده این مرجع تقلید را در دست گرفته و شعار می دهند: "معلوم شد ، معلوم شد کی عکس ها رو پاره کرد".
 
بسیجیان و لباس شخصی ها به سوی عزاداران حمله کردند که با دخالت نیروی انتظامی از برخورد با دسته های عزاداری جلوگیری شد .

وداع با شکوه مردم ایران با پدر معنوی جنبش سبز

Posted: 21 Dec 2009 02:33 AM PST

جمعیت عزا دار با شعارهای "این ماه ماه خون است ، یزید سرنگون است" ، "منتظری مظلوم راهت ادامه دارد، حتی اگر دیکتاتور بر ما گلوله بارد" و "منتظری مظلوم، آزادیت مبارک" حضرت آیت الله منتظری را بدرقه نمودند.
- ویدیو: خاکسپاری و مراسم عزاداری  .  30 آذر
به گزارش خبرنگار رویداد از قم حسینیه ومنزل آیت الله منتظری كه درخیابان ساحلی قم ودر فاصله كمتر از یك كیلومتری حرم حضرت معصومه قرار دارد در محاصره جمعیت قرار دارد به نحوی كه خیابانهای تا فاصله ای طولانی مملو از جمعیت است.

pn0413.jpgوداع پرشور مردم با پدر معنوی ایران . 30آذر . حرم حضرت معصومه

جمعیت حاضر در این منطقه اقدام به عزاداری وسردادن شعارهایی در تقدیر از آیت الله منتظری می كنند. دوبلندگوی شعاردهندگان را هدایت می كنند كه یكی از طرف بیت آیت الله منتظری ودیگری بصورت رسمی می باشد.

لحظاتی پیش در ساعت 9:30 دقیقه خودروی حامل پیكر آیت الله منتظری از بیت ایشان خارج وبه سوی چهارراه حجتیه حركت كرد.

9:40 گزارشات تكمیلی حكایت از آرامش در مراسم دارد وهیچگونه برخورد و درگیری تا این لحظه گزارش نشده است هرچند كه شعار یاحسین ، میرحسین شعارهایی علیه صداوسیما از طرف جمعیت سر داده می شود.

پس از حدود سی دقیقه از خروج جنازه از بیت آیت الله منتظری بدلیل ازدحام جمعیت تنها حدود 200 متر پیشروی كرده و هنوز به چهارراه صفاییه نرسیده است.
هیات عزاداری رسمی كه با سیستم صوتی قوی وارد تشییع جنازه شده بود پس از درگیری مختصری فاصله گرفته است.

9:55 لحظاتی پیش ، خودروی حامل پیکر آیت الله منتظری به مقابل حرم حضرت معصومه (س) رسید و تابوت آن مرحوم بر روی دست تشییع کنندگان قرار گرفت تا به داخل حرم برده شود.

آیت الله شبیری زنجانی ، از مراجع تقلید ، نماز میت را بر پیکر آیت الله منتظری اقامه خواهد کرد.

10:00 جمعیت حاضر بالغ بر صدها هزارتن تخمین زده می شود ، تابوت آیت الله به حوالی حرم رسید. جمعیت شعار می دهند "این ماه ماه خون است ، یزید سرنگون است" ، "منتظری مظلوم راهت ادامه دارد، حتی اگر دیکتاتور بر ما گلوله بارد" و "روحانی با غیرت آزادیت مبارک".

10:05 دانشگاه مفید قم که مدیریت آن بر عهده آیت الله موسوی اردبیلی است به مناسبت درگذشت آیت العظمی منتظری تعطیل شد.

10:10 شعارهای اعتراضی جمعیت حاظران همچنان ادامه دارد. جمعیت در حال افزایش است و سعس می کنند خود را به داخل حرم برسانند.

10:20 پیکر آیت الله العظمی منتظری از دقایقی وارد صحن حرم مطهر حضرت معصومه شد و هم اکنون نماز میت به امامت آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید در حال اقامه است. نماز میت با حضور دهها هزار تن از مردم عزادار و سیاهپوش در حال برگزاری است.
تا دقایقی دیگر پیکر آیت الله منتظری در حرم حضرت معصومه و در کنار قبر فرزند شهیدش محمد منتظری به خاک سپرده خواهد شد.

گروهای فشار هوادار علی خامنه ای در اطراف حرم دست نوشته هایی علیه آیت الله منتظری را بالای سر گرفته اند که این امر باعث ایجاد درگیری ها لفظی بین مردم و این افراد شده است.

10:25 پس از نماز طواف پیکر معظم له به دور حرم حضرت معصومه (س) آغاز شده است. 

امکان ورود بسیاری از عزاداران به شهر قم بسیار مشکل شده است. نیروهای انتظامی و امنیتی از ورد مردم به شهر جلوگیری می کنند.

10:30 مراسم خاکسپاری حضرت آیت الله منتظری آغاز شده است. از بلندگو های صدای قرآن پخش می شودو جمعیت در اطراف حرم همچنان در حال شعار دادن هستند. بر حضور نیروهای امنیتی اضافه شده است. شعارهای جمعیت تندتر شده است.
عزاداران تصاویر آیت الله منتظری را در دست گرفته و شعارهای حمایتی خود از جنبش سبز را فریاد می زنند. همچنین "حاضران شعار می دهند: "روحانی واقعی، مرگش یعنی زندگی.

همچنین جمعیت عزادار شعارهایی چون "الله اکبر"، "لا اله الا الله"، "یا حجت بن الحسن ریشه ظلم را بکن" ، "سید حسن خمینی تسلیت تسلیت"، "صانعی تسلیت تسلیت"، "موسوی کروبی تسلیت تسلیت"، "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز"، "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز فقیه نستوه ما پیش خداست امروز" سر داده اند.

10:35 پیکر مطهر حضرت آیت الله الظمی منتظری در میان اندوه و غم عزاداران دفن شد. جمعیت شعار می دهند "تسلیت کینه ای نمی خوایم، نمی خوایم". "ننگ ما ننگ ما ، صدا و سیمای ما"
با وجود پایان یافتن مراسم خاکسپاری جمعیت همچنان در اطراف و داخل حرم حضور دارند.

10:40 درگیرهای پراکنده در اطراف حرم حضرت معصومه گزارش شده است. جمعیت در حمایت از رهبران جنبش سبز شعار می دهند. از بلندگوهای حرم و خیابان های اطراف صدای قران شنیده می شود.

پس از پایان مراسم دفن جمعیت در خیابنهای اطراف حرم بوی‍ژه خیابان ارم مشغول راهپیمایی و سردادن شعارعلیه علی خامنه ای و دولت محمود احمدی نژاد هستند و مسیرهای منتهی به این خیابانها بویژه از طرف صفائیه بسته شده است. جمعیت شعار می دهند: "کروبی بت شکن ، بت بزرگ رو بشکن" و "مزدور برو گمشو".

10:45 نیروهای شبه نظامی هوادارا دولت به تحریک جمعیت می پردازند. جمعیت علیه بسیج شعار می دهند. همچنین شعارهایی در حمایت از آیت الله صانعی داده می شود.

10:55 درب های حرم مطهر حضرت معصومه (س) بدلیل ازدحام جمعیت بسته شد. هر لحظه به تعداد نیروهای امنیتی افزوده می شود. درگیرهای پراکنده در اطراف حرم میان عزاداران و نیروهای شبه نظامی گزارش می شود.

11:00 استقرار نیروهای امنیتی و یگان های ضد شورش در مصلی شهر قم مستقر شده اند. عزاداران در حال حاضر به سمت بیت آیت الله العظمی منتظری در حال حرکت هستند.

11:15 گروه های مختلف مردمی با شعارهای مختلف مذهبی و سیاسی ب سمت بیت آیت الله منتظری در حرکت هستند. در این میان درگیری های پراکنده ای در اطراف بیت آقای منتظری گزارش شده است. بیت ایشان از مردمی که اطراف خانه ایشان تجمع نموده اند، می خواهند که آرامش خود را حفظ نمایند.

مراسم عزاداری درگذشت آیت الله العظمی منتظری بعد از ظهر دوشنبه در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر