۱۳۸۸ دی ۶, یکشنبه

خبرنامه سایت خبری تحلیلی رویداد

خبرنامه سایت خبری تحلیلی رویداد

Link to سایت خبری تحلیلی رویداد

آیت الله منتظری، سرمایه ای برای آینده

Posted: 27 Dec 2009 07:37 AM PST

سارا محمدزاده
بین صاحبنطران در خصوص اینکه قدرت واقعی نظام دست کیست، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. عده ای معتقدند همه راهها به بیت سید علی خامنه ای منتهی می شود،  او دیکتاتوری واقعی است و همه قدرت را قبضه کرده است، هیچ اتفاق ریز و درشتی در نظام نیست که بدون اذن او افتاده باشد. 

عده دیگری معتقدند قدرت اصلی دست سپاه است، رهبر در محاصره نظامیان قرار دارد و برای بقا تسلیم کودتا شده است. طرفداران نظریه اول مشکل چندانی در اثبات نظر خود ندارند همه شواهد ظاهری گواه بر نظر آنان است اما طرفداران نطریه دوم به سوابق روشنفکری سید علی خامنه ای ، علاقه او به موسیقی و ادبیات و مخصوصا فاصله محسوس او در اوایل انقلاب، با ارتجاع مذهبی فرقه منتسب به مصباح یزدی اشاره می کنند.

 قدرت واقعی در دست هر کسی باشد، تئوری حاکمان  قرائتی فاشیستی از اسلام است که فقط به بقاء حاکمیت خود فکر می کنند، نکته قابل توجه این جاست که از اعلام عمومی این تفکر نیز هیچ واهمه ای ندارند، آشکارا فرمان قتل و اعدام مخالفان فکری خود را از تریبونهای انحصاری فریاد می زنند و در کف خیابانها به پیر و جوان زن و مرد و مذهبی و غیر مذهبی رحم نمی کنند. 

سرکوب و تجاوز و شکنجه به اوج خود رسیده و در کمال وقاحت رئیس جدید قوه قضائیه بدون نیاز به رعایت شکلی و ظاهری یک امر مسلم قضائی از سران فتنه یاد می کند، بدون هیچ دادگاهی آنها را مجرم می شناسد به پرونده های که دارند و برای روز تسویه حساب نهائی فعلا بایگانی است، اشاره می کند.  افشاگران تجاوز را متجاوز به نظام و رهبری معرفی می کند و آنها را منافق می خواند. نه تنها خجالت نمی کشد ، یحتمل نمی فهمد که ظاهر را هم رعایت نکرده است.

نمی توان پیش بینی کرد چقدر این حاکمیت بقا خواهد داشت اما بدون تردید سرنوشتی جز زباله دان تاریخ ندارد. بدبختانه آنچه  از این دوران سیاه باقی می ماند، دامان همه ملت را خواهد گرفت. گروگان گیری در سفارت امریکا ایرانیان مخالف نظام را که بعضا از دست همین نظام فرار کرده بودند، گرفتار نژاد پرستی کرد. 

خزعبلات احمدی نژاد بخشی از تاریخ این کشور است که نخواهیم توانست از آن فرار کنیم. مگر طالبان تصویری از افغانها و مخصوصا پشتونها نیست؟ چه عذابی در آینده باید ملت زجر دیده افغان بکشد تا این تصویر را تعدیل کند؟. ایرانیان مایلند خود را با منشور کوروش معرفی کنند اما ناظر خارجی، ملتی را متمدن می شناسد که دست کم در همان حد گذشته باقی مانده باشد. 

فرقه خود را حق مسلم پنداشتن و برای دیگران حق حیات نیز قائل نبودن و بی شرمانه آن را در بوق و کرنا کردن فقط صادق لاریجانی را در جایگاه متهم نخواهد نشاند، حتی شاید نام این تازه وارد اصلا فراموش شود. آمران و قاتلان گریبایدوف وزیر مختار روس در تهران را فقط اهل تحقیق می شناسند اما تصویر ملتی عصبی که در شرایط خاص به هیچ چیز پایبند نیست و در گروگان گیری سفارت امریکا نیز مجددا آن را امضاء کرد، براحتی در اذهان دیگران پاک شدنی است؟ 

کسی بیاد دارد جریانی در همان زمان که سرکوب هم به این شدت نبود گروگان گیری را امری مذموم و وحشیانه تلقی کند و از قدرت کناره بگیرد؟ چه دوست داشته باشیم و چه بخواهیم از آن فرار کنیم و باستانی گری پیشه کنیم ، اسلام و شیعه و روحانیت شیعه بخش بسیار تاثیر گذار هویت ملی ماست. هر چه خشونت از آنان سر زند در کارنامه ملت هم نوشته خواهد شد. ما دوست داریم همه دنیا ایران را به منشور کوروش بشناسند و همین یک موضوع را بچسبند و ما را با آن بسنجند. 

صدها پادشاه ظالم و آدم کش، فرزند کش را به روی ما نیاورند و به اعراب و ترکان نسبت دهند. وقتی فیلم فیلم 300 می سازند تعجب می کنیم که چقدر از شکوه ایران غافلند! خود غافلیم از اینکه تاریخ یک ملت، مغازه میوه فروشی نیست که درشتهایش سوا شود. دیگران بیشتر به شکل آرزو و افسانه به این تلقیات نگاه می کنند.

اما فرزندان ما در آینده وقتی با دوران سیاه امروز مواجه شدند، خواهند توانست  و با روی باز  خواهند گفت که این سیاه کاریها تصویر همه ایران نبوده است، همه اسلام نبوده است ، همه روحانیت هم نبوده است. آنان افقه فقهای قم را برخ منتقدان خواهند کشید که بالاترین قدرت را به کناری نهاد و از حقوق زندانیان دربند دفاع کرد، آنان به عظمت اعتراف به اشتباه دیندارترین روحانیان، در دین فروشی ترین دوران تاریخ ایران اشاره خواهند کرد، آنان آیت الله منتظری را نماد واقعی میراث دیانت خود خواهند پنداشت. 

وقتی از امثال سید علی خامنه ای و مصباح یزدی تبری می جویند دستشان خالی نخواهد بود. مدام از آیت .. منتظری یاد خواهند کرد و سپاس ملت از او در بزرگداشت و تشعیع جنازه اش در اوج سرکوب و تفتیش را به رخ تاریخ خواهند کشید. حرفشان که این دوران سیاه تصویر همه ملت ایران نبوده است، یقینا خریدار هم خواهد داشت. 

آیت الله منتظری شاید افکاری داشت که حتی خیلی از دینداران نپسندند، ممکن است با معیارهای متعارف فرد روشنفکری نباشد و اسلام مدرنی معرفی نکرده باشد، اما سرمایه اخلاق و اصولگرائی واقعی او برای ملت کم سرمایه، در آینده نه چندان دور خواهد درخشید. و مایه مباهات خواهد بود. او در اوج قدرت و عزت رسمی معترض جنایت شد، امری که در تاریخ این ملت بسیار کمیاب است.

حمله وحشیانه نیروهای انتظامی به عزاداران حسینی در اراک + فلیم

Posted: 27 Dec 2009 07:32 AM PST

ظهر عاشورا خیل عزاداران حسینی شهراراک در خیابان امام خمینی این شهر گرد هم آمدند که با دخالت نیروهای نظامی و شبه نظامی به خشونت کشیده شد.  جمعیت عزادارپس از اذان ظهر با سر دادن شعار یا حسین میرحسین  حمایت قاطع خود را از جنبش سبز اعلام نمودند. 

به گزارش خبرنگار رویداد نیروهای انتظامی و لباس شخصی با حمله خشونت بار به عزاداران حسینس چندین تن از آنها را مجروح و مضروب نمودند که با فریاد "مرگ بر دیکتاتور" مردم و عزاداران مواجه گردیدند.


نیروهای لباس شخصی با گرفتن عکس و فیلم از مردم سعی در ترساندن عزاداران حسینی داشتند ولی مردم بدون هیچ واهمه ای  به شعار دادن ادامه می دادند.

نیروهای انتظامی با باتوم چند تن از زنان و مادران عزادار را مضروب نمودند که با واکنش مردم مواجه شدند. همچنین بنا به گفته شاهدان عینی چند تن از جوانان پس این اقدام نیروی انتظامی به سوی انها حمله نمودند. 

گزارش شده است تعدادی از عزاداران توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.

شهادت خواهر زاده مهندس میر حسین موسوی

Posted: 27 Dec 2009 07:01 AM PST

ظهر امروز سیدعلی موسوی خواهرزاده مهندس میرحسین موسوی در حوادث تلخ عاشورای حسینی در تهران به شهادت رسید.
به گزارش خبرنگار رویداد مطلع شدیم که خواهر زاده مهندس موسوی در جریان درگیری های امروز زخمی و در بیمارستان به شهادت رسیده اند.

خواهرزاده 35 ساله مهندس موسوی ظهر امروز در میدان انقلاب از ناحیه کتف هدف گلوله قرار گرفت و بعد از انتقال به بیمارستان ابن سینا واقع در فلکه دوم صادقیه به شهادت رسید.
هم‌اکنون مهندس میرحسین موسوی، والدین این شهید جنبش سبز و جمعی از شخصیت‌های سیاسی در این بیمارستان حاضر هستند.

همچنین اخبار منتشر شده در مورد دستگیری میر حسین موسوی صحت ندارد. اخبار تکمیلی بزودی منتشر خواهد شد.

معترضین : مبارزات را در شام غریبان هم ادامه خواهیم داد

Posted: 27 Dec 2009 05:30 AM PST

 معترضین امروز در خیابانها اعلام کردند که امشب همزمان با شام غریبان در میادین مرکزی شهر تهران تجمع خواهند کرد و به مبارزه خود ادامه خواهند داد.
به گزارش جرس، مردم معترض در خیابانها امروز تهران با یکدیگر وعده می گذاشتند که امشب همزمان با شام غریبان به اعتراض خود در برخی میادین مهم شهر ادامه خواهند داد.

میدان محسنی، ونک ، انقلاب، فردوسی، امام حسین، تجریش و آریا شهر و همچنین پارکهای ملت و لاله از جمله مکان های وعده داده شده مردم بود.

در گیری در تبریز؛ احتمال کشته‌شدن حداقل چهار نفر

Posted: 27 Dec 2009 05:13 AM PST

از تبریز خبر می‌رسد که از ظهر امروز با خروج دستجات عزاداری سنتی درگیری در اغلب تکیه‌های تبریز شروع شده‌است.
مرد م بعد از خروج از تکیه‌های میدان سامان، تکیه بازار، بازار امیر، راست کوچه، زعفرانیه و ولی‌عصر در حالی‌که چوب دستی حمل می‌کنند، شعار می‌دهند: "هرگل که تو پرپرکنی، ما بکاریم و صد چندان کنیم".

خبرهای تائید نشده حکایت از درگیری نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی با مردم و مجروح شدن عده‌ی زیادی و کشته‌شدن حداقل ۴ نفر دارد.

هشت ویدیو جدید / حمله مردم به نیروهای بسیجی و گارد ویژه

Posted: 27 Dec 2009 04:28 AM PST

به گزارش خبرنگاران رویداد از تهران خشونت کور حکومت باعث شده است مردم خشمگین ماشین های مورتورهای وابسته به نیروهای انتظامی و گارد ویژه را به آتش بکشند. شهادت چند تن از عزاداران نیز بر خشم مردمی افزوده است.
صحنه های بسیاری از حمله مردم به پلیس و دستگیری و ضرب و شتم نیروهای گارد ویژه و شبه نظامی های بسیجی گزارش شده است.


در همین حال برخی از شهروندان سعی در آرام کردن مردم دارند. اما خشونت پلیس بر آتش خشم عمومی افزوده است. به نظر می رسد کنترل تهران از دست نیروهای انتظامی خارج شده باشد.

درگیری شدید شبه نظامیان با عزاداران در بابل

Posted: 27 Dec 2009 03:17 AM PST

مراسم عاشورا در حوالی آستانه امامزاده قاسم بابل (مرکز شهر) به خاک و خشونت کشیده شد.
به گزارش جرس، شبه نظامیان با شنیدن شعار مرگ بر دیکتاتور از سوی عزاداران حسینی به آنها حمله کردند و پس از ضرب و شتم عزاداران با باتوم، تعدادی را بازداشت کردند.
بر اساس همین گزارش، حمله کنندگان، پس از مشاهده مقاومت و همبستگی مردم عقب نشینی کردند و مراسم عزاداری ادامه دارد.
فعلا از سرنوشت بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

گزارش تصویری / به آتش کشیدن ماشین نیروی انتظامی

Posted: 27 Dec 2009 04:46 AM PST

در پی بالارفتن خشونت ها در روز عاشورای حسینی در تهران و دیگر شهرهای ایران مردم به مقابله با نیروهای گارد ویژه و شبه نظامیان بسیجی پرداختند.
به گزارش خبرنگار رویداد از تهران در این میان ده ها نیروی شبه نظامی و انتظامی به دست مردم دستگیر شدند. برخی از مردم سعی در ایجاد آرامش برای حفظ سلامت نیروهای انتظامی هستند.

pn0467.jpg pn0469.jpg pn0470.jpg pn0468.jpg pn0471.jpg
برای دیدن در اندازه بزرگتر روی عکسها کلیک کنید

تشدید درگیری ها در شیراز و محاصره خانه آیت الله دستغیب

Posted: 27 Dec 2009 03:07 AM PST

دهها هزار نفر از مردم عزادار و معترض شیراز امروز دست به یک راهپیمایی مسالمت آمیز اعتراضی زدند، اما نیروهای پلیس و لباس شخص این مراسم را به خشونت کشیدند.
به گزارش جرس، همزمان با سایر شهرهای کشورمان  دهها هزار نفر از مردم شیراز در خیابانهای مرکزی این شهر از جمله محوطه سینما سعدی تا پارامونت تجمع کرده اند و شعارهایی را علیه رهبر جمهوری اسلامی سر می دهند.

پلیس نیز با شلیک تیرهوایی و گاز اشک آور  سعی در مترفق کردن مردم معترض را دارد. همچنین خانه آیت الله دستعیب به محاصره نیروهای امنیتی در آمده و مسیرهای منتهی به شاهچراغ به شدت کنترل می شود.

هشت ویدیو / تهران ؛ تیراندازی، گاز اشک آور و آتش

Posted: 27 Dec 2009 05:26 AM PST

تهران امروز روز عجیبی را پشت سر می گذارد. آیمان تهران از دود و گاز اشک اور تیره شده است. فریاد مرگ بر دیدکتاتور و شعارهای زیادی علیه رهبر ایران شنیده می شود. مردم به مقابله با نیروهای گارد ویژه حکومت برخواسته اند. به گزارش خبرنگار رویداد عزاداران عاشورای تهران تصاویر آیت الله خامنه ای را در نقاط مختلف تهران به زیر کشیدند و علیه وی شعار دادند. به شهادت فیلم های دریافتی در درگیری میان مردم و نیروهای نظامی ، معترضان با سربازان وظیفه به خوبی برخورد می کنند.

عکس و ویدیو / شهادت یک تن دیگر در چهار راه ولی عصر

Posted: 27 Dec 2009 03:33 AM PST

یکی دیگر از هموطنانمان در درگیری های امروز در چهار راه ولی عصر تهران به شهادت رسید.
شاهدان عینی به جرس گفتند که مردم پیکر این شهید را بر دستان خود گرفته و شعار می دهند که "خامنه ای یزید شد، یزید رو سفید شد" و "معاویه حیا کن سلطنت رو رها کن"

pn0464.jpgبا شهادت سه تن و زخمی شدن دو تن دیگر از هموطنانمان در تهران، مردم پس از آن که به نیروهای لباس شخصی اجازه ندادند که زخمی ها را با خود ببرند، خود زخمی ها را منتقل و از صحنه دور کردند.
شاهدات هر لحظه بر تعداد مردم افزوده می شود و نیروهای نظامی خسته و کلافه شده اند.

ویدیو / شهادت حداقل چهار نفر در تهران در عاشورای حسینی

Posted: 27 Dec 2009 02:56 AM PST

گزارش ها از کشته شدن ۴ نفر از معترضان در تهران و درگیری‌های شدید در اصفهان، نجف آباد، شیراز و اردبیل حکایت دارد. شاهدان عینی به خبرنگاران خبرگزاری های بین المللی در تهران گفته اند که کشته شدن چهار نفر از معترضان را دیده اند.
سایت اینترنتی جرس نیز از کشته شدن چهار نفر در تهران را تایید کرده است. گزارش هایی هم از درگیری میان معترضان و نیروهای انتظامی و امنیتی در نجف آباد، اصفهان، شیراز و اردبیل منتشر شده است.
این گزارش ها حاکی است پلیس برای متفرق کردن جمعیت در تهران از گاز اشک آور استفاده کرده است. خبرهای ضد و نقیضی در باره آتش زدن موتور نیروی انتظامی ارسال شده است.



حکومت جمهوری اسلامی خبرنگاران خارجی را از پوشش این تجمعات منع کرده و رسانه های دولتی نیز اخبار تظاهرات معترضان را پوشش نمی دهند.
پلیس و نیروهای امنیتی حضوری محسوس در خیابان های تهران دارند. صدها پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی در میدان هفت تیر، خیابان انقلاب و نزدیکی بازار مستقر شده اند.

فتح ميدان ولی‌عصر تهران به‌ دست مردم

Posted: 27 Dec 2009 02:40 AM PST

به گزارش شاهدان عینی از تهران ،میدان ولی عصر تهران مقارن ظهر امروز از کنترل نیروهای امنیتی کاملا خارج شده است و در دست مردم است .
صدای بوق ممتد اتومبیل های مردم در این میدان و خیایان اطراف های کر کننده است .مردم به یکدیگر می گویند : میدان ولی عصر را فتح کردیم. کل تهران را نیز تا شب فتح می کنیم.

اتومبیل های پلیس از جمله چندین ون که در این میدان مستقر بود به آتش کشیده شده است. مردم شعار می دهند: "این ماه ماه خون است یزید سرنگون است"، "این لشگر حسین است حامی میرحسین است"

صدای بوق ممتد اتومیبل های مردم در اکثر نقاط تهران شنیده می شود. درگیریها حتی به مناطق دور از خیابان های مرکز تهران نیز کشیده شده است. بوق هایی را که در سراسر تهران شنیده می شود ،عده ای نشانه از کنترل خارج شدن تهران از دست نیروهای امنیتی می دانند.

درگيری شديد در اصفهان و نجف‌آباد

Posted: 27 Dec 2009 02:37 AM PST

در پی مداخله و حضور يگان های ويژه در شهرهای اصفهان و نجف آباد هزاران تن از مردم عزادار اين دو شهر از ساعتی پيش با نيروهای نظامی درگيرهای گسترده و شديدی را آغاز کرده اند.
به گزارش خبرنگار رویداد از اصفهان ، در ميدان انقلاب و منطقه حسين آباد اصفهان و همچننين خيابان سپه شهر اصفهان درگيری ها گسترده گزارش شده است.

همچنین تارنمای جرس خبر داد در نجف آباد نيز سطح درگيری هايی اين شهر "بسيار شديد" گزارش شده است. 

به گزارش خبرنگار رویداد نیز پلیس برای تفرق کردن مدت از شلیک گاز اشک آور و تیر هوایی کمک گرفته است. صدای ممتد شلیک گلوله برای لحظاتی در شهر شنیده شد .

شعار مرگ بر دیکتاتور تهران را در برگرفت

Posted: 27 Dec 2009 02:33 AM PST

دهها هزار تن از گروههای مردم که در خیابانها و میادین مختلف تهران تجمع کرده اند با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با دولت محمود احمدی نژاد اعلام می کنند.  به گزارش جرس، شعارهایی چون "مرگ بر دیکتاتور" "یا حجت بن الحسن ریشه ظلم رو بکن"، " این ماه ماه خونه سی علی سرنگونه" و.. سر می دهند.

همچنین از میدان انقلاب خبر می رسد که صدای شلیک تیر به گوش می رسد.این شعارها به خاطر همزمانی با روز عاشورا بیشتر رنگ و بوی مذهبی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر