۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

Alef dot ir

Alef dot ir


ركود اقتصادي و فشار به توليد كنندگان ايراني

Posted: 25 Jan 2010 05:36 AM PST

دولت گرچه سياست انقباضي مالي را براي مهار تورم در پيش گرفته است ولي براي پيشگيري از ركود و فشار بر توليدكنندگان ايراني، بايد موانع متعدد توليد و سرمايه گذاري را كاهش دهد.

سيلي معاون وزير راه به صورت رئيس هواپيمايي تابان

Posted: 25 Jan 2010 05:20 AM PST

مشاجره معاون وزير راه و رئيس شركت هواپيمايي تابان به دنبال حادثه هوايي مشهد و در پايان جلسه كميسيون عمران مجلس اتفاق افتاد.

بازخوانی دون کیشوت به مناسبت حوادث اخير

Posted: 25 Jan 2010 04:54 AM PST

داستان دون کیشوت پر است از حوادثي طنز يا شايد هم تلخ كه با بالاترين شدت، يك انسان آرمانگرا را دست مي‌اندازد. دون كيشوت داستان عوام نيست، داستان طبقه‌ي نخبه يا به اصطلاح خواص است البته...

دریافتی دهك پايين حدود 25 تا 30 هزار تومان

Posted: 25 Jan 2010 04:20 AM PST

معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه تا زماني كه پول به حساب مردم واريز نشود طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اجرا نمي‌شود، گفت: با اختصاص كارت يارانه‌اي براي هر نفر با دهك پايين حدود 25 تا 30 هزار تومان پرداخت مي‌شود. به گزارش فارس: از تبريز حجت‌الاسلام سيد محمدرضا ميرتاج‌الديني امروز در جلسه شوراي اداري شهرستان اسكو كه به منظور شتاب‌دهي به پروژه‌هاي عمراني و همچنين پيگيري مصوبات دور سوم سفرهاي استاني در فرمانداري اسكو برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره مرحوم خوانساري امام جمعه سابق اسكو، به نقش و اهميت رهبر و ولي فقيه در جامعه اشاره كرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترين نعمتي كه خدا بر ملت ايران نصيب كرده زيستن در زير سايه ولايت اهل بيت (ع) و آخرين ولي خدا امام زمان (عج) است. وي همچنين به حوادث اخير در كشور اشاره كرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپيمايي 9 دي در اعتراض به حرمت‌شكنان روز عاشورا يك معجزه الهي بود كه در آن ملت ايران ثابت كردند پشتيبان ولايت فقيه بوده و در راه دفاع از ارزش‌هاي انقلاب، دين و اسلام همواره مدافع ولايت خواهند بود. معاون پارلماني رئيس جمهور همچنين به بحث هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور اشاره كرد و گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور بايد خيلي زودتر از اينها در كشور اجرا مي‌شد و اين طرح يكي از ضروري‌ترين برنامه‌هاي دولت است كه بايد از آن حمايت شود تا در مسير اصلي خود جا بيفتد. وي نگاه درست، اصولي و كارشناسي شده به بحث هدفمند...

لایحه تشکیل استان البرز به دولت رفت

Posted: 25 Jan 2010 04:17 AM PST

وزیر کشور از ارائه لایحه تشکیل استان البرز با مرکزیت شهر کرج خبر داد و گفت : این وزارتخانه پس از مطالعات جامع، این لایحه را به هیئت دولت ارائه کرد.   به گزارش واحد مرکزی خبر: نجار گفت : کلان شهر کرج با بیش از 1 میلیون جمعیت نیازهای متنوعی دارد که از همین رو وزارت کشور لایحه استان البرز را آماده و به دولت ارائه کرد. وی ابراز امیدواری کرد: این لایحه به سرعت در هیئت دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. وزیر کشور شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و شهر کرج را از تقسیمات اصلی استان البرز خواند و گفت: مرکز این استان نیز شهر کرج خواهد بود که با تاسیس استانداری، خدمات شایسته ای به ساکنان این استان ارائه خواهد شد. نجار افزود: باتوجه به پیگیری های مردم کرج و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی،پیش بینی می شود که این لایحه در مجلس نیز بدون مشکلات خاصی، رای آورد.

فروش گازوئيل ايران به عراق از ماه جاري

Posted: 25 Jan 2010 04:01 AM PST

رويترز اعلام كرد ايران با امضاي قراردادي 19 هزار بشكه در روز گازوئيل طي سال 2010 به عراق صادر مي كند. به گزارش  فارس: به نقل از رويترز ايران قراردادي را با دولت عراق امضاء كرده است كه بر اساس آن 19 هزار بشكه در روز گازوئيل طي سال 2010 به اين كشور صادر مي كند. بر اساس اين گزارش انعقاد چنين قراردادي نشان مي دهد مقامات ايران توجهي به تهديدهاي امريكا براي تحريم صدور سوخت به اين كشور ندارند و از اين ناحيه احساس نگراني نمي كنند. دولت امريكا واردات سوخت توسط ايران را اهرم موثري براي اعمال فشار عليه اين كشور مي داند و اين در حالي است كه ايران با اجراي آزمايشي طرحي نشان داده است مي تواند از طريق فرآورده هاي پتروشيمي نياز خود به واردات بنزين را به صفر برساند. به گفته منابع آگاه قرارداد فروش گازوئيل ايران به عراق از ماه جاري آغاز مي شود.

جليلي فردا راهي روسيه مي‌شود

Posted: 25 Jan 2010 03:53 AM PST

نماينده‌ي مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي فردا (سه‌شنبه) راهي روسيه مي‌شود. به گزارش ايسنا: سعيد جليلي در سفر سه‌روزه به روسيه علاوه بر گفت‌وگو با دبير شوراي عالي امنيت ملي روسيه با ديميتري مدودف، رييس‌جمهور و ساير مقامات بلندپايه اين كشور ديدار و گفت‌وگو خواهد كرد. سفر دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به روسيه به دعوت رسمي مسكو انجام مي‌شود و طي آن درباره‌ي موضوعات دوجانبه، منطقه‌يي و بين‌المللي گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهد شد. سعيد جليلي را در اين سفر علي باقري، معاون سياست خارجي و امنيت بين‌الملل وي همراهي مي‌كند.

پایان مهلت ثبت‌نام آزمون دانشگاه علمي كاربردي

Posted: 25 Jan 2010 03:48 AM PST

مهلت ثبت‌نام آزمون دوره‌هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ناپيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي سال 1388 تا فردا ادامه دارد. به گزارش ایسنا: دكتر حسين توكلي با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام در آزمون دوره‌هاي مختلف دانشگاه علمي كاربردي، اظهار كرد: كليه‌ داوطلبان‌ متقاضي‌ ثبت‌نام‌ در آزمون ورودي دوره‌هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ناپيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي مي‌توانند تا روز سه‌شنبه ششم بهمن ماه با مراجعه به باجه‌ مركزي پست شهرستان‌هاي مختلف كشور (به جز شهرستان تهران)، نسبت به دريافت مدارك ثبت‌نام اقدام كند. وي افزود: داوطلبان شهرستان تهران بايد براي دريافت مدارك ثبت‌نام اين آزمون فقط به مناطق پستي 11، 13 ،14، 15، 16 ، 17، 18 و 19 مراجعه كنند. وي با اشاره به مهلت ثبت‌نام اينترنتي، تصريح كرد: داوطلبان مي‌توانند حداكثر تا ساعت 24روز سه‌شنبه با مراجعه به پايگاه الكترونيكي سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام در آزمون دوره‌هاي مذكور اقدام كنند.

آزادی تمام زائران ايراني از زندان‌هاي عربستان

Posted: 25 Jan 2010 03:46 AM PST

تمام زائران ايراني كه در زندان‌هاي عربستان گرفتار بودند، آزاد شدند و اكنون هيچ زائر ايراني در زندان‌هاي عربستان نيست. به گزارش ایسنا: عبدالله نصيري ـ مدير روابط عمومي سازمان حج و زيارت ـ با بيان اين مطلب اظهار داشت: صبح امروز نشست مبارزه با مواد مخدر در حج و عمره به‌منظور تقدير از تمام افرادي كه در حج امسال براي مبارزه با اين امر مشاركت داشتند، برگزار شد. وي ادامه داد: امسال اقدامات انجام‌شده براي مبارزه با مواد مخدر بسيار شايسته بود، به‌طوري كه فقط يك نفر در موسم حج به اين دليل زنداني شد كه پس از پايان حج، با رايزني‌هاي انجام‌شده آزاد شد. اكنون زندان‌هاي عربستان از زائران ايراني كه به بهانه‌هاي مختلفي از جمله مواد مخدر دستگير شده بودند، خالي است و هيچ ايراني در زندان‌هاي اين كشور حضور ندارد. نصيري هم‌چنين درباره‌ي تعيين زمان اعزام هيأت سازمان حج و زيارت براي مذاكره با طرف سعودي درباره‌ي برپايي عمره‌ي آينده و گرفتن ضمانت لازم در برخورد‌ها با زائران ايراني، بيان كرد: هنوز زمان دقيق سفر اين هيأت مشخص نشده است. نخست، وزارت امور خارجه بايد در اين‌باره اقدام كند، سپس زمان اعزام هيأت مشخص شود. گفته شده، وزارت امور خارجه پيش‌اقدام‌هاي لازم را انجام داده، اما نتيجه‌ي آن را هنوز به سازمان حج و زيارت اعلام نكرده است. به گفته‌ي مدير روابط عمومي سازمان حج و زيارت، گروه اعزامي براي مذاكره درباره‌ي ضمانت‌هاي رفتاري در عمره‌ي امسال شامل نمايندگان سازمان حج و زيارت و وزارت امور خارجه خواهد بود.

صدورطرح ترافيك تا پايان سال

Posted: 25 Jan 2010 03:42 AM PST

مشاور عالي شهردار تهران گفت: آرم طرح ترافيك براي تمام واجدان شرايط تا پايان سال صادر مي‌شود. به گزارش فارس: محمد هادي ايازي در پاسخ به اين پرسش كه چه نهادي قيمت نهايي آرم طرح ترافيك را مشخص مي‌كند، گفت: معمولاً براي تعيين قيمت نهايي آرم طرح ترافيك هماهنگي‌هاي بين شوراي شهر و شوراي عالي ترافيك صورت مي‌گيرد. مشاور عالي شهردار تهران تأكيد كرد: حتماً اين هماهنگي‌هاي صورت مي‌گيرد. به گفته ايازي، با كميته فني شوراي عالي ترافيك هماهنگي صورت گرفته است. وي با اشاره به اينكه تمام اقدامات لازم براي صدور آرم طرح ترافيك صورت گرفته است، گفت: تا پايان سال تمام آرم‌هاي طرح ترافيك صادر مي‌شود. مشاور عالي شهردار تهران با قيمت آرم‌هاي طرح ترافيك اشاره كرد و گفت: كساني كه مي‌خواهند از اين امتياز برخوردار باشند بايد هزينه‌هاي آن را پرداخت كنند.

وزير بهداشت: خودمان را براي زلزله تهران آماده كنيم

Posted: 25 Jan 2010 03:37 AM PST

وزير بهداشت اعلام كرد: با توجه به وقوع زلزله در فيروزكوه طي هفته‌هاي گذشته و احتمال اين خطر در تهران ميليوني بايد همگي آمادگي لازم را براي مقابله با اين پديده غير مترقبه به دست آوريم. به گزارش فارس، مرضيه وحيد دستجردي امروز در مراسم تقدير از فعالان پيشگيري از آنفلوانزاي نوع A در حج گفت: از همه كساني كه براي مهار و پيشگيري از بيماري آنفلوانزاي نوع A زحمت كشيدند تقدير مي‌كنم هر آنچه كه در اين زمينه چه در حج و چه در پيشگيري از بيماري در كشور اتفاق افتاده مرهون خداوند متعال است. وي اظهار داشت: لطف خداوند باعث شد در مقابله با غول آنفلوانزاي نوع A كه مي‌‌توانست عوارض زيادي داشته باشد كمتر مشكلات و عوارض را داشته باشيم. وزير بهداشت افزود: در حالي كه همه كشورها با اين بيماري مهلك دست و پنجه نرم كردند و در هفته اول شيوع اين بيماري در كشور 40 نفر كشته شدند اما يك مورد مرگ در اين بيماري هم زياد است وي اظهار داشت: در هفته دوم شيوع اين بيماري در كشور 80 نفر مردند كه آمارها نشان مي‌دهد فقط به ازاي هر يك ميليون نفر، 2 نفر در كشور قرباني اين بيماري شده‌اند كه در مقايسه با كشورهاي توسعه يافته كه امكانات بيشتري دارند قابل قبول است. وزير بهداشت تاكيد كرد: بايد شكر اين نعمت را به جاي آوريم و اين عنايت الهي نشات گرفته از هماهنگي بين بخشي در كشور است. وي اظهار داشت: مردم ما خوشبختانه توجه جدي به سلامت و...

تبديل نظام آموزشي به 2 دوره 6 ساله

Posted: 25 Jan 2010 03:21 AM PST

نايب‌رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: تبديل سال‌هاي تحصيلي به 2 دوره 6 ساله ابتدايي و راهنمايي در اين كميسيون به تصويب رسيد. اسدالله عباسي در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: قرار بود كه وزير آموزش و پرورش براي پاسخ به سؤالات برخي از نمايندگان در جلسه ديروز كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس حضور يابد. ظاهراً به دليل اينكه اين نمايندگان سؤالات خود را پس گرفته بودند حميدرضا حاجي‌بابايي در اين جلسه حضور نيافت و مهدي نويدادهم دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس آمد. نايب‌رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ادامه داد: طرحي تحت عنوان «تغيير ساختار نظام آموزش و پرورش كشور» توسط اعضاي كميسيون تهيه شده بود كه ديروز مورد بررسي قرار گرفت. وي گفت: پيشنهاد شوراي عالي آموزش و پرورش به شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تقريباً مشابه طرحي بود كه ما در كميسيون ارائه داده بوديم. عباسي با بيان اينكه يكي از مباحث مطرح شده در جلسه ديروز كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تبديل سال‌هاي تحصيلي به 2 دوره 6 ساله ابتدايي و راهنمايي بود، اظهار داشت: اين موضوع پس از بررسي به تصويب اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس رسيد.  

کروبی: رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران را به رسميت ...

Posted: 25 Jan 2010 03:20 AM PST

حجت الاسلام مهدي کروبي درباره قانوني بودن رياست جمهوري محمود احمدي نژاد گفت: رئيس جمهور را به رسميت مي‌شناسم. حجت الاسلام مهدي كروبي در گفتگو با خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سئوال كه آيا شما رئيس جمهور قانوني و منتخب ملت ايران را به رسميت مي‌شناسيد؟ اظهار داشت: بنده اشكالات خود را همچنان وارد مي دانم اما در خصوص سئوال شما بايد بگويم بله رئيس جمهور را نيز به رسميت مي‌شناسم.  

حوزه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای افتتاح می‌شود

Posted: 25 Jan 2010 03:11 AM PST

دبیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: حوزه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای ارومیه از مهر ماه سال آینده آماده بهره برداری می‌شود. به گزارش خبرگزاري ايلنا، حجت الاسلام سیدمحمد فخری، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: حوزه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای ارومیه از سال 86 شروع شده است که در صورت تامین اعتبار تا مهر ماه سال آینده آماده افتتاح و بهره برداری می‌شود. وی اعتبار لازم برای این حوزه عملیه را 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا کنون برای این پروژه که از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، 20 میلیارد ریال هزینه شده است. فخری خاطرنشان کرد: با آغاز به کار این مدرسه علوم اسلامی 260 نفر از جوانان استان قادر به تحصیل در علوم حوزوی هستند. امام جمعه موقت ارومیه تصریح کرد: حوزه عملیه آیت‌الله خامنه‌ای دارای کتابخانه در یک‌هزار و 200 مترمربع، سالن ورزشی در یک‌هزار و 500 مترمربع و غذاخوری در 8 هزار و 600 مترمربع است. وی کتابخانه دیجیتالی و مخزن کتاب را از قسمت ‌های این حوزه علمیه برشمرد و گفت: حوزه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای ارومیه در جوار مصلی امام‌خمینی با هشت‌هزار و 424 متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت 6‌هزار متر مربع در حال احداث است. بنابراين گزارش، منایع مالی جهت احداث حوزه علمیه آیت‌الله خامنه‌ای ارومیه به صورت مردمی و دولتی تامین می‌شود.  

يك‌كيلو طلا مهريه متعارف هر زن ايراني

Posted: 25 Jan 2010 03:10 AM PST

ایلنا: سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي مي‌گويد، اكنون در مجلس پيشنهادي مطرح شده كه بر اساس آن رئيس قوه قضائيه سقف مهريه متعارف را تعيين كند تا ديگر مردان به دليل نداشتن توان مالي براي پرداخت مهريه زنداني نشوند، او مي‌گويد: پيشنهاد من براي ميزان مهريه يك كيلو طلا براي هر زن است البته قرار است هر سال سقف اين مهريه بنا به شرايط تغيير كند. امين حسين‌رحيمي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، گفت: در حال حاضر بسياري از مرداني كه در زمان ازدواج مهريه‌هاي سنگين تعيين كرده و بعد با همسر خود اختلاف پيدا كرده‌اند، در زندان هستند. زيرا مرد قادر به پرداخت مهريه بالاي زن نيست. او با بيان اينكه زندان جاي مرداني كه پول براي پرداخت مهريه ندارند نيست، گفت: براي حل اين مشكل، دولت در لايحه حمايت از خانواده ماده‌اي در نظر گرفته كه بر اساس آن قرار بود براي مهريه‌هاي نامتعارف، ماليات در نظر گرفته شود اما به دليل اينكه كميسيون حقوقي و قضايي اين اقدام را غيرعملي دانست زيرا مهريه درآمد نيست كه بتوان براي آن ماليات در نظر گرفت، اين ماده را حذف كرد. اين نماينده مجلس ادامه داد: بعد از حذف ماده 25 مجلس به فكر جايگزين كردن ماده‌اي براي حل اين معضل افتاد و هم‌اكنون پيشنهادي در مجلس مطرح شده است كه بر اساس آن رئيس قوه قضائيه هر سال نرخ مهريه را اعلام كند و مهريه‌هاي بالاتر از اين نرخ غيرمتعارف اعلام شود. رحيمي گفت: به اين صورت وقتي زني مهريه...

اطاعت: طرح راه‌آهن شيراز ـ تهران ناتمام افتتاح شد

Posted: 25 Jan 2010 03:02 AM PST

 متاسفانه اين خط راه‌آهن همچنان افتتاح نشده و بيان چنين مسائلي صحت ندارد. نزديك يك ماه پيش تلويزيون نيز گزارشي از اين موضوع پخش كرد كه اين طرح نيمه‌كاره افتتاح شده است يعني هم‌چنان به طور كامل راه‌اندازي نشده است. به گزارش ايلنا، جواد اطاعت كه در مناظره با زاكاني تاكيد كرده بود قطار راه‌آهن شيراز ـ تهران افتتاح نشده است بار ديگر بر اين موضوع تاكيد كرد. به گزارش خبرنگار ايلنا، اين فعال سياسي اصلاح‌‹طلب در حاشيه هشتمين كنگره حزب مردم‌سالاري در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه شما در مناظره خود با عليرضا زاكاني اعلام كرديد كه براي مجلس رد صلاحيت شديد در حالي كه در مناظره اخير اعلام شد كه شما در انتخابات مجلس راي نياورده‌ايد نه اينكه رد صلاحيت شده باشيد، گفت: بنده در مجلس هفتم رد صلاحيت شدم در حالي كه در اين مناظره راي نياوردن بنده در مجلس هشتم مطرح شد لذا آنها دروغ گفتند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در خصوص اظهارات روح‌الله حسينيان كه در مناظره اخير خود اعلام كرده بود قطار راه‌آهن شيراز ـ تهران به طور كامل افتتاح شده و هفته‌اي يك بار قطار اين مسير را طي مي‌كند، گفت: متاسفانه اين خط راه‌آهن همچنان افتتاح نشده و بيان چنين مسائلي صحت ندارد. نزديك يك ماه پيش تلويزيون نيز گزارشي از اين موضوع پخش كرد كه اين طرح نيمه‌كاره افتتاح شده است يعني هم‌چنان به طور كامل راه‌اندازي نشده است. وي با بيان اينكه اين خط راه‌آهن بيش از 400 كيلومتر راه است،...

قيمت بليت مترو در سال آينده 408 تومان

Posted: 25 Jan 2010 02:59 AM PST

 سال گذشته قيمت تمام شده بليت مترو 398 تومان بوده است/ قيمت تمام شده بليت مترو براي سال 89 بدون در نظر گرفتن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها تعيين شده است. به گزارش ایلنا، مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو تهران و حومه گفت: بدون در نظر گرفتن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها قيمت تمام شده بليت مترو براي سال 89 را 408 تومان در نظر گرفته‌ايم و به شهرداري اعلام كرده‌ايم. جعفر ربيعي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا افزود: سال گذشته قيمت تمام شده بليت مترو 398 تومان بوده كه با توجه به قيمت بليت در سال آينده افزايش ناچيز بوده است. به گفته وي افزايش قيمت تمام شده بليت مترو به افزايش استفاده و تعداد مسافرات از مترو برمي‌گردد. مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو تهران و حومه ادامه داد: مانند سال‌هاي گذشته قيمت تمام شده سال 89 را به شهرداري ارسال كرديم تا شهرداري اين قيمت محسابه شده را به شوراي شهر و دولت اعلام كند. وي گفت:‌پس از تعيين ميزان پرداخت يارانه به بليت مترو تصميم‌گيري شود آن وقت ما به تفاوت آن قيمت تمام شده بليت مترو مي‌شود.  

نتانیاهو: تا ابد در کرانه باختری می‌مانیم

Posted: 25 Jan 2010 02:56 AM PST

 نتانیاهو در مراسم کاشت درخت در کرانه‌باختری گفت: پیام ما صریح است؛ اینجا می‌کاریم. اینجا می‌مانیم، اینجا را می‌سازیم. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مراسم کاشت درخت در کرانه‌باختری اعلام کرد که این رژیم هرگز از این مناطق خارج نمی‌شود و . این محل برای ابد بخش جدایی‌ناپذیر اسرائیل خواهد بود. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ بنیامین نتانیاهو گفت که شهرک‌های یهودی‌نشین برای همیشه بخشی از دولت اسرائیل خواهد ماند. اظهارات نتانیاهو پس از دیدار جورج میچل، فرستاده ویژه اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با مقام‌های تل‌آویو و حکومت خودگردان فلسطینی برای از سرگیری گفت‌وگوهای صلح مطرح شد. نبیل ابو ربینه، سخنگوی حکومت خودگردان فلسطین در واکنش به این سخنان گفت که صحبت‌های نتانیاهو تلاش‌های میچل برای از سرگیری گفت‌وگو ها را نابود می‌کند. در همین حال جورج میچل که در امان، پایتخت اردن به سر می‌برد بر تعهد آمریکا برای ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی تاکید کرد.  

کاریکاتور/ توربو ترن توپولف

Posted: 25 Jan 2010 02:56 AM PST

طرح از حسین صافی

ابداع روشی 15دقیقه‌ای برای درمان چاقی و دیابت

Posted: 25 Jan 2010 02:53 AM PST

دانشمندان موفق به کشف روش درمانی 15 دقیقه‌ای بدون نیاز به جراحی برای معالجه چاقی و دیابت شده‌اند. به گزارش ایسنا، در یک اقدام متحول کننده و شگفت انگیز در عرصه مراقبت‌های بهداشتی در شرایطی که هر روز به جمعیت بیماران دیابتی در جهان افزوده می‌شود، دانشمندان مدعی ابداع روش درمانی 15 دقیقه‌ای و بدون جراحی شده‌اند که به میزان قابل ملاحظه‌ای وزن را کاهش می‌دهد و عوارض ناشی از بروز بیماری دیابت را بهبود می‌بخشد. این درمان استثنایی جایگزینی ارزان و بی‌خطر برای جراحی است و شامل وسیله‌ای موسوم به «اندو باریر» می‌باشد. این وسیله در واقع یک جلد پلاستیکی است که به درون روده بیمار تزیق می‌شود تا از جذب غذا در درون بدن بیمار جلوگیری کند. این وسیله ساخت یک شرکت تحقیقات پزشکی در آمریکاست و از طریق دهان و با استفاده از ابزاری به نام اندوسکوپ در هنگامی که بیمار بیدار است به درون بدن فرستاده می‌شود. محققان مرکز پزشکی کارولیناس در کارولینای شمالی در این باره می‌گویند: جراحی چاقی به دلیل وزن زیاد بیمار و بیهوشی می‌تواند بسیار خطرناک باشد به همین خاطر دستیابی به روشی که نیاز به جراحی نداشته باشد بسیار حائز اهمیت است. اندوباریر مدت 18 ماه تحت آزمایش قرار گرفت و به گفته متخصصان، درمانی بسیار مناسب برای اکثر بیماران است. هم چنین هزینه استفاه از این وسیله نصف هزینه ساده‌ترین جراحی‌های چاقی است.  

افزایش حقوق بازنشستگان لشکری

Posted: 25 Jan 2010 02:49 AM PST

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت:500 میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان لشکری در سال آینده در نظر گرفته شده است.   سردارسرتیپ حسین دقیقی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه حقوق این بازنشستگان سال آینده 5 درصد اضافه خواهد شد ، افزود:163 میلیارد تومان نیز برای پرداخت عیدی 560 هزار بازنشسته لشکری اختصاص یافته است و عیدی آنان بر اساس مصوبه دولت پرداخت می شود.  

عزای عمومی در لبنان

Posted: 25 Jan 2010 02:48 AM PST

سعد حریری نخست وزیر لبنان درپی حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری که از فرودگاه بین المللی رفیق حریری در بیروت عازم اتیوپی بود ؛ امروز را در لبنان عزای عمومی اعلام کرد .   واحد مرکزی خبر به نقل از العربیه ، این درحالی است که میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان نیز با حضور در مقر وزارت دفاع این کشور احتمال انجام هرگونه عملیات خرابکارانه را در این هواپیما بعید دانست . اخبار رسیده حاکی از آن است که تا کنون چهار نفر از مسافران این هواپیما نجات یافته اند .  

مکزيک چهار ميليون و هفتصد هزار معتاد دارد

Posted: 25 Jan 2010 02:48 AM PST

وزير امنيت عمومي مکزيک روز دوشنبه اعلام کرد اين کشور بيش از چهار ميليون و هفتصد هزار معتاد دارد که در مجموع سالانه بالغ بر پانصد و پنجاه تن مواد مخدر استعمال مي کنند. گنارو گارسيا لونا وزير امنيت عمومي مکزيک گفت "بر اساس برآوردهاي ما ، مکزيکي ها سالانه پانصد و پانزده تن حشيش، بيست و هفت هزار و پانصد کيلوگرم کوکائين ، سه هزار و نهصد کيلوگرم هروئين و حدود پنج تن قرصهاي روانگردان مصرف و بيش از هشتصد و يازده ميليون دلار صرف خريد اين ميزان مواد مخدر مي کنند. وي با بيان اينکه بيش از چهار ميليون و هفتصد هزار نفر در مکزيک معتاد به مواد مخدر هستند افزود شمار افرادي که قرصهاي روانگردان مانند آمفتامين و اکستازي مصرف مي کنند طي شش سال اخير ، پنج برابر شده است. گارسيا لونا با اشاره به تلاشهاي دولت براي مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت سود زيادي که از فروش مواد مخدر در مکزيک حاصل مي شود، اين تلاشها را مختل کرده است . وي افزود در حالي که هر کيلوگرم کوکائين در کلمبيا با قيمت دو دلار و نوزده سنت خريد و فروش مي شود ، قيمت آن در مکزيک دوازده دلار و پنجاه سنت و در امريکا نود و هفت دلار و چهل سنت است و به همين علت دلالان مواد مخدر براي کسب سود هر مانعي را از سر راه خود برمي دارند. ارزش محموله هاي مواد مخدري که سالانه از طريق مکزيک وارد امريکا مي شود...

چاوز: هائیتی به واکسن نیاز دارد نه نیروی نظامی

Posted: 25 Jan 2010 02:47 AM PST

رئیس جمهوری ونزوئلا از آمریکا خواست تا به جای اعزام سرباز و نظامی به هائیتی واکسن برای کودکان این کشور ارسال کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هوگو چاوز گفت که آمریکا از زلزله هائیتی به عنوان بهانه ای برای اشغال امپریالیستی هائیتی استفاده می کند تا این کشور حوزه کارائیب را ویران کند. وی در سخنرانی هفتگی خود خطاب به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا می گوید: اوباما اگر می تواند واکسن مورد نیاز کودکان هائیتی را تامین کند و هر سربازی که آمریکا می فرستد باید به جای حمل مسلسل و نارنجک دستی باید صندوقچه ای از دارو با خود حمل کند. وی همچنین تیم پزشکی اعزامی از سوی آمریکا را ناتوان در امر کمک رسانی خواند و گفت: آنها از ترس به جاهایی که اجساد در آنجا و در ویرانه ها دفن هستند نمی روند و برای این کار از پزشکان کوبایی و ونزوئلایی کمک می گیرند. بر اثر زلزله ای که عصر روز سه شنبه 22 دیماه برابر با 12 ژانویه با قدرت 7 ریشتر هائیتی را لرزاند تاکنون تعداد زیادی از مردم این کشور کشته شده اند. در پی این رویداد آمریکا بخشی از نیروهای نظامی خود را برای کنترل اوضاع این کشور به پرتوپرنس اعزام کرد. واشنگتن این اقدام را در راستای حفظ جان اتباع و نیروهای امدادی خود بر شمرده، اما برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله نیکاراگوئه، ونزوئلا و بولیوی آن را اشغال بشردوستان این همسایه خود تلقی می کنند.  

استاندارد داروی حلال ارایه می‌شود

Posted: 25 Jan 2010 02:46 AM PST

مدیر اجرایی مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 200 شرکت تولیدی ایرانی نشان حلال دریافت کرده‌اند از ارائه پیش‌نویس نخستین استاندارد داروی حلال در اسفند ماه خبر داد . دکتر عبدالحسین فخاری مدیر اجرایی مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با تحولات اخیر صنایع غذایی حلال در ایران گفت: نمایشگاه بین المللی حلال طی روزهای 11 تا 14 اسفند ماه در تهران برگزار می شود و می تواند تحولی در رابطه با این صنعت در ایران ایجاد کند. برخی از کشورها چون مالزی تا کنون هشت نمایشگاه از صنایع غذایی حلال را به صورت بین المللی برگزار کرده اند. برگزاری نمایشگاه بین المللی حلال وی افزود: در این تاریخ با حضور شرکتهای داخلی و خارجی که محصولات حلال را در دنیا ارائه می کنند این نمایشگاه را برگزار کرده و بخشی از تجارت گسترده حلال می تواند در ایران رقم بخورد. دریافت 20 مقاله تحقیقاتی در حوزه حلال مدیراجرایی مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی گفت: علاوه بر این رویداد بسیار مهم همزمان با آن تشکیل همایش علمی حلال است که در نوع خود در ایران بی نظیر است و ما نزدیک به 20 مقاله تحقیقاتی در این همایش ارائه خواهیم کرد که در حوزه حلال از کشورهای مختلف جهان دریافت کردیم و بعضا کم سابقه بوده و موضوعاتی چون استاندارد داروی حلال ، بحث حذف لارد (چربی خوک) از آنتی بیوتیکها و موضوعاتی...

الزام دستگاه‌هاي دولتي به جذب نيروي رسمي

Posted: 25 Jan 2010 02:45 AM PST

معاون وزير كار و امور اجتماعي گفت: با توجه به وجود برخي پست‌هاي خالي در دستگاه‌هاي دولتي، اين دستگاه‌ها موظف شدند حداكثر تا هفته آينده به منظور جذب نيروي رسمي اقدام كنند. حميد حاجي عبدالوهاب در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاري جلسه شوراي عالي اشتغال، اظهار داشت: در اين جلسه تاكيد شد دستگاه‌هاي اجرايي نسبت به راه‌اندازي دفاتر كارآفريني با پست‌هاي اختصاصي از محل پست‌هاي موجود خود اقدام كنند. وي ادامه داد: در حال حاضر پست‌هايي خالي در وزارتخانه‌ها وجود دارد كه دستگاه‌ها بايد نسبت به جذب نيروي رسمي حداكثر تا هفته آينده اقدام كنند. معاون سرمايه انساني و توسعه اشتغال وزارت كار در مورد دومين مصوبه شوراي عالي اشتغال، گفت: دستگاه‌ها موظف به تهيه سند اشتغال ملي و استاني در برش تقسيمات كشوري شدند. معاون وزير كار افزود: سند توسعه اشتغال ملي مبتني بر مزيت‌هاي بالقوه و بالفعل استان‌ها از موضع آمايش سرزمين و وضع موجود معين مي‌شود و اهداف توسعه استاني در سطح ملي تعريف و تدوين مي‌شود كه در نهايت بر اساس آن متناسب با اين موضوعات سرمايه‌گذاري صورت مي‌گيرد. به گفته عبدالوهاب به تناسب سرمايه‌گذاري‌ها در استانها نيروي انساني ماهر شاغل و بيكار شناسايي شده كه در نهايت منجر به توسعه استان مي‌شود. وي يكي ديگر از مزيت‌هاي سند توسعه اشتغال ملي و استان‌ها را نظام آموزش مبتني بر نياز بازار كار و بازنگري دانست و خاطرنشان كرد: سومين مصوبه شوراي عالي اشتغال، ساماندهي اشتغال و سرمايه‌گذاري مشاغل خانگي بود كه البته بنياد شهيد و معاونت بانوان و نهاد خانواده...

توصيه هاي رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا براي ...

Posted: 25 Jan 2010 02:30 AM PST

اوضاع در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری دستخوش تغییر و تحولات چشمگیری شد و اعتراض حاميان موسوي، برعکس پیش بینی ها گسترده تر و بیشتر شد.

توکلی: با نظرات کروبی مخالفم، امیدوارم توبه کند

Posted: 25 Jan 2010 02:03 AM PST

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت:ارزيابي مثبتي از معاونت مطبوعاتي وزير ارشاد ندارم و بزودي در اين رابطه اظهارنظر خواهم كرد. به گزارش خبرنگار ايلنا، احمد توكلي در حاشيه هشتمين كنگره حزب مردم‌سالاري در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه آيا خروج شما از جلسه به دليل حضور مهدي كروبي بود، گفت: هر چند كه با مواضع كروبي مخالف و براي او متاسفم و اميدوارم كه بازگردد، اما خروج از جلسه ربطي به حضور ايشان نداشت. وي ادامه داد: به دليل اينكه در آخر سخنان كواكبيان به جلسه رسيدم و از سخنراني مجيد انصاري نيز خبر نداشتم با اين تلقي كه مباحث داخلي حزب مطرح خواهد شد، جلسه را ترك كردم. نماينده مردم تهران در پاسخ به اين پرسش كه چه توصيه‌اي براي كروبي داريد، گفت:‌راه توبه هميشه باز است و ايشان ظرفيتي را كه براي انقلاب مي‌توانست داشته باشد را از دست داد و اميدوارم كه بازگردد. توكلي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايلنا مبني بر اينكه روز گذشته رئيس قوه قضائيه در مورد حريم امن برخي مطبوعات كه به فتنه‌سازي مشغول هستند پرداخته و از آنان انتقاد كرد آيا در مطبوعات افرادي از حريم آن برخوردار هستند، اظهار داشت: بالاخره قانون بايد در مورد همه يكسان اجرا شود. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا رعايت قانون براي همه در حال حاضر يكسان انجام نمي‌شود، گفت: از اين امر اطلاعي ندارم. توكلي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه ارزيابي‌اش از معاونت جديد مطبوعاتي چيست؟، اظهار داشت: مثبت نيست و بزودي...

ضرب وشتم فاطمه طباطبایی صحت ندارد

Posted: 25 Jan 2010 01:24 AM PST

 استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به توقف تدریس خانم طباطبایی در حوزه علمیه حضرت خدیجه خاطرنشان کرد: خانم طباطبایی به هیچ وجه مورد توهین و ضرب و شتم قرار نگرفته است و بلکه تنها خودشان مایل به ادامه تدریس در این مدرسه علمیه نبودند. مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) شهر تهران، هرگونه ضرب و شتم عروس امام راحل در این مدرسه را تکذیب کرد. خانم دکتر شرکا، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، خبر منتشر شده از سوی برخی از رسانه ها مبنی بر توهین و ضرب و شتم فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی(ره) در مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) را تکذیب کرد و گفت: چنین خبری به هیچ وجه صحت ندارد. با توجه به تدریس دو هفته یک بار عروس امام راحل در این مدرسه علمیه وی بیان داشت: خانم طباطبایی خودشان اعلام کرده بودند که به دلیل مشغله کاری امکان ادامه تدریس را در این مدرسه ندارند. مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) تهران، با انتقاد شدید از مطرح شدن چنین شایعات کذبی در برخی رسانه های مساله دار تصریح کرد: من برای این سایت ها متاسفم که در صدد مشوش کردن اذهان مردم و جامعه هستند و برای جوسازی دست به هر اقدامی می زنند. استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به توقف تدریس خانم طباطبایی در حوزه علمیه حضرت خدیجه خاطرنشان کرد: خانم طباطبایی به هیچ وجه مورد توهین و ضرب و شتم قرار نگرفته است و بلکه تنها خودشان مایل به ادامه...

جشنواره کفش در مالزی

Posted: 25 Jan 2010 01:10 AM PST

کوالالامپور - مالزي براي نخستين بار در جهان جشنواره بين المللي کفش را فروردين ماه سال آينده در اين کشور برگزار خواهد کرد.     به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري مالزي (برناما)، "انجي ين ين" وزير گردشگري مالزي با اعلام اين خبر، گفت: قصد ما اين است که کفش را به جلوه مهمي از صنعت گردشگري در کشور تبديل کنيم. بر اساس اين گزارش، جشنواره بين المللي کفش مالزي که در کوالالامپور برگزار خواهد شد، شامل برنامه هاي مختلفي همچون نمايشگاه و سمينار بوده و توليد کنندگان و طراحان بين المللي کفش در آن حضور خواهند داشت. وزير گردشگري مالزي افزود: برگزاري اين جشنواره از اين پس بطور سالانه ادامه خواهد داشت.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر